پیش بینی ۷۶۶ صندوق اخذ رای در خراسان جنوبی

طالبی گفت: تا این لحظه ۷۶۶ شعبه اخذ رای در خراسان جنوبی پیش بینی شده که ۴۱۱ شعبه ثابت و ۳۵۵ شعبه هم سیار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی امروز دوشنبه (۱۸ دی) در برنامه زنده پرسمان رادیو خراسان جنوبی با موضوع انتخابات اظهار داشت: مقام معظم رهبری از همان ابتدای امسال بارها بر موضوع انتخابات تاکید فرمودند و همانطور که مردم می دانند، انتخابات جلوه حضور مردم در عرصه است و مردم سالاری دینی را بروز و ظهور می دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه بسیاری از معاندین نظام می گویند مردم همراهی با نظام ندارند، افزود: مردم ایران اسلامی به ویژه مردم خراسان جنوبی در مناسبت های مختلف به ویژه انتخابات با حضور پررنگ خودشان همیشه ثابت کردند که پشتیبان نظام و جمهوری اسلامی هستند.

وی تصریح کرد: اگر جایی مسئولی کوتاهی دارد مردم آن را به حساب نظام نمی گذارند، نظام ما بر گرفته از آیات و روایات، سنت نبوی و ائمه اطهار علیهم السلام است و مردم هم علاقه مند به نظام هستند در نتیجه حضور مردم در پای صندوق های رای یک حضور گسترده و موید نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی افزود: رای مردم خنثی کننده توطئه های دشمنان است و مقام معظم رهبری در سخنرانی خود در ۱۴ خردادماه امسال در سالگرد ارتحال امام راحل به این موضوع اشاره کردند که دشمن توپخانه خود را به سمت انتخابات روشن کرده و به دنبال این است که از راه های مختلف به انتخابات ضربه وارد کند و مشارکت را به حداقل برسانند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی به تحرک و پویایی در فضای سیاسی انتخابات اشاره کرد و گفت: گروه های سیاسی، احزاب و مردم زمانی که در عرصه انتخابات قرار می گیرند از پویایی خاصی برخوردار می شوند و تحرکات سیاسی زیاد می شود در نتیجه این فضای سیاسی، سبب پویایی جامعه می شود.

وی با بیان اینکه تلاش شده از قانون انتخابات تخطی نشود، افزود: قانون انتخابات جدید قانون جامع و کاملی است و باید همه به قانون عمل کنیم؛ مقام معظم رهبری عمل به قانون را شاخص ما در انتخابات می دانند، اگر مجریان و یا دواطلبان تخطی از قانون داشته باشند ۶ ماه تا یک سال انفصال از خدمت و یا جزای نقدی به عنوان مجازات پیش بینی شده است.

طالبی از مشاکت خوب در پیش ثبت نام خبر داد و افزود: ثبت نام نهایی و هیئت های اجرایی تشکیل شد و نتایج توسط هیئت نظارت اعلام شد و هم اکنون در مرحله اعلام شکایات هستیم؛ شکایات از ۱۷ دی ماه به مدت سه روز در دستور کار خواهد بود.

وی گفت: افرادی که عدم احراز صلاحیت توسط هیئت نظارت دارند می توانند شکایت خود را در سامانه ثبت کنند و از ۲۰ دی ماه تا ۲۰ بهمن ماه هیئت نظارت بر این شکایت ها رسیدگی خواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: در موضوع زیرساخت ها از تیرماه امسال تاکنون جلسات متعددی را برگزار کردیم و در بسیاری از شعب اخذ رای باید ارتباطات موبایلی و خط تلفنی را داتشه باشیم تا دستگاه احراز هویت به صورت آنلاین کار کند، با توجه به قانون جدید انتخابات چندین سند هویتی برای اخذ رای اضافه شده است، مردم از کارت ملی، کارت پایان خدمت، گواهینامه، گذرنامه و شناسنامه می توانند برای رای دادن استفاده کنند.

وی گفت: گرچه کد ملی در سامانه افراد ذخیره است اما سعی داریم به سامانه انتخابات کشور وصل باشیم تا اطلاعات در سامانه وزارت کشور هم در لحظه بنشیند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تا این لحظه ۷۶۶ شعبه اخذ رای در استان پیش بینی شده که ۴۱۱ شعبه ما ثابت و ۳۵۵ شعبه است، خاطرنشان کرد: همچنین از این تعداد ۳۴۹ شعبه شهری و ۴۱۷ شعبه روستایی است.

وی گفت: بخشداری های ما هیچکدام به شبکه فیبر نوری متصل نبودند از سه ماه قبل این مهم در دستور کار قرار گرفت و تا دو  هفته دیگر فیبر نوری در بخشداری ها متصل و ارتباط امن و مطئمنی را خواهیم داشت.

طالبی ادامه داد: هیئت بررسی تبلیغات را در استان داریم که برنامه ریزی برای نامزدها دارند که بتوانند از فضاهای تبلیغاتی به صورت عادلانه بهره مند شوند و هم اینکه اگر تخلفات تبلیغاتی صورت بگیرد این هیئت بررسی های تخلفات را خواهند داشت.

کد خبر 1743308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha