بازدید ۵ میلیون گردشگر از مسجد «سلیمیه» ترکیه در سال ۲۰۲۳ میلادی

مسجد «سلیمیه» ترکیه که از نوامبر ۲۰۲۱ تحت مرمت اداره کل بناهای تاریخی قرار دارد، سال گذشته میلادی بازدیدکنندگان داخلی و بین المللی زیادی را به خود جذب کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « dailysabah»، مسجد «سلیمیه» ترکیه که از نوامبر ۲۰۲۱ تحت مرمت اداره کل بناهای تاریخی قرار دارد، سال گذشته میلادی بازدیدکنندگان داخلی و بین المللی زیادی را به خود جذب کرد.

با وجود تلاش‌های مداوم برای مرمت توسط اداره کل بناهای تاریخی، درهای این مسجد که شاهکاری از معمار «سنان» است، همچنان برای عبادت و بازدید باز است.

بر اساس گزارش اداره کل بناهای تاریخی، بخش‌هایی از مسجد سلیمیه که تحت مرمت قرار نگرفته اند، تعداد قابل توجهی از بازدیدکنندگان را به این کشانده است.

«کمال سویتورک»، مدیر فرهنگ و گردشگری «ادرنه» بر اهمیت این مسجد که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، به عنوان یک دارایی در گردشگری شهری تاکید کرد.

سویتورک خاطرنشان کرد که کار مرمت در داخل مسجد بازدیدکنندگان را از گردش در این مسجد منصرف نکرد و آنها فرصتی برای مشاهده روند بازسازی به دست آوردند؛ به ویژه دانشجویان رشته های معماری و مهندسی که حتی داربست‌های مناره‌ها توجه آنها را به خود جلب کرد.

وی افزود: گردشگرانی که از ادرنه بازدید می کنند همیشه قبل از خارج شدن از شهر از مسجد دیدن می کنند.

مدیر فرهنگ و گردشگری «ادرنه» گفت: کارهای مرمتی در مسجد ادامه دارد و امکان عبادت و بازدید را فراهم می کند.

وی تصریح کرد که در سال ۲۰۲۳ حدود پنج میلیون گردشگر از مسجد سلیمیه بازدید کردند.

این ارزیابی که بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط متولیان مسجد انجام شده، نشان می‌دهد که بازدید از مسجد به ویژه در ماه های تابستان با حضور بیشتر گردشگران اروپایی در ترکیه افزایش قابل توجهی داشته است.

«کمال سویتورک» گفت که به خصوص در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه، مسجد سلیمیه به یک مقصد گردشگری مهم برای بازدیدکنندگانی که از استانبول و استان های اطراف می آیند تبدیل شده است.

وی تصریح کرد که مشاهده شاهکار معمار سنان در حین بازسازی، امتیاز بزرگی است که بازدیدکنندگان می‌توانند از آن استفاده کنند.

به گفته مدیر فرهنگ و گردشگری «ادرنه»، وزارت میدان سلیمیه که اخیرا توسط وزارت محیط زیست، شهرسازی و تغییرات آب و هوایی تغییرات زیادی پیدا کرده نیز به دلیل وجود مسجد سلیمیه به یک جاذبه گردشگری متمایز تبدیل شده است.

سویتورک اظهار داشت که با ادامه رشد پتانسیل گردشگری شهر، تعداد گردشگرانی که از سلیمیه بازدید می کنند احتمالا بیشتر خواهد شد.

کد خبر 1743325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha