بالغ بر ۱۱ هزار نفر تایید صلاحیت شدند/ بخش اعظم انتخابات الکترونیکی برگزار می شود

وزیر کشور با اشاره به فرصت ۵۰ روزه و ۳۰ روزه برای اعلام اعتراض افراد رد صلاحیت شده گفت: هیئت های اجرایی فرصت شان ۱۰ روز بوده است که برای احراز هویت کامل کفایت نمی کرده و برخی از داوطلبان نتوانسته اند در این ۱۰ روز تمام سندهای لازم را ارایه دهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه جلسه دیدار با استانداران در جمع خبرنگاران در مورد فاز جدید انتخابات گفت: انتخابات با اعلام نظرات هیئت های مرکزی نظارت وارد فاز جدیدی شده است و اعلام بالغ بر یازده هزار نفر داوطلبی که مورد تایید هیئت نظارت قرار گرفته اند، مرحله جدیدی را آغاز کرده است البته ظرفیت اعتراض وجود دارد و کسانی که به آرا اعتراض دارند، کسانی که رد صلاحیت شده اند و یا عدم احراز و یا عدم تکمیل شرایط برای آنها پیش بینی شده است، می توانند نسبت به آوردن مدارکی برای تکمیل شرایط خود اقدام کنند و هر یک از افراد که اعتراض داشته باشند، شرایط اعتراض برای آنها پیش بینی شده است.

بالغ بر ۱۱ هزار نفر تایید صلاحیت شدند

وی با بیان اینکه کسانی که اعتراض دارند، زودتر اعتراض خود را اعلام کنند، افزود: در این مرحله نیز به اعتراض آنها رسیدگی می شود. در حال حاضر بالغ بر یازده هزار نفر تایید صلاحیت شدند و در اینجا لازم است یادآوری کنم با توجه به اشتباه برداشتی که دیدم در برخی از روزنامه و یا یک روزنامه خاص اشکالی در مورد صحبت من گرفته بود که هیئت های اجرایی برای بررسی صلاحیت ها ۱۰ روز فرصت داشتند و فرصت های هیئت های اجرایی کم بوده است اما فرصت در کل قانون بیشتر پیش بینی شده است یعنی ۱۰ روز هیئت های اجرایی رسیدگی کنند و ۵۰ روز در اختیار هیئت های نظارت بوده و بعد از آن اگر اشکالاتی وارد باشد، ۳۰ روز دیگر در اختیار شورای نگهبان است.

وی گفت: در مجموع فرصت ها نسبت به قوانین قبل برای بررسی بهتر شده است اما در اختیار هیئت های اجرایی که فرصت بررسی داشتند، ۱۰ روز بوده است که طبیعتا آنها در طی این ۱۰ روز امکان بررسی همه موارد را نداشتند؛ به همین دلیل تعدادی عدم احراز در این دوره خوردند و یا عده ای را نتوانستند بررسی کنند که آیا این افراد صلاحیت دارند یا خیر و یا برخی عدم احراز خوردند که برخی روزنامه ها از این موضوع بد برداشت کرده بودند و نوشته بودند که ما در برخی جاها گفته ایم فرصت باقی بوده و در جای دیگر عنوان کردیم فرصت کم بوده است. رسانه ها به حرف ها دقت کنند، وقتی جمله ای گفته می شود مربوط به چه موضوعی است.

فرصت ۱۰ روزه هیات های اجرایی برای احراز هویت کفایت نمی کرد

وزیر کشور تصریح کرد: هیئت های اجرایی فرصت شان ۱۰ روز بوده است که برای احراز هویت کامل کفایت نمی کرده است یعنی برخی از داوطلبان نتوانسته اند در این ۱۰ روز تمام سندهای لازم را که نشان داد به طور مثال آنها  که پنج فعالیت داشته اند، نتوانستنداسند خود را جمع آوری کنند؛ به همین دلیل عده ای عدم احراز خورده اند اما در فرصت بعدی که اعتراض کردند در ۵۰ روز بعدی که در هیئت های نظارت این موضوع مورد بررسی بوده است که آنها بتوانند تاییدیه لازم را در مورد فعالیت خودشان جمع آوری کنند البته باز هم این فرصت برای آنها پیش بینی شده است که اگر در آن ۵۰ روز نتوانستند اسناد خود را ارایه دهند در ۳۰ روز باقی مانده که در اعتراض مجدد از آنها اعلام می شود، اسناد خود را ارایه دهند؛ بنابراین تلقی از صحبت ها را دقت کنند.

بخش اعظم انتخابات الکترونیکی برگزار می شود

وزیر کشور در مورد انتخابات الکترونیک یادآور شد: همه گام های انتخابات که حدود ۲۴ گام است که قبل، حین و بعد از انتخابات تقسیم می شود، بخش های اعظم و بیشتر آن الکترونیکی است در انواع ثبت نام ها و پاسخ هایی که انجام شده است و همچنین ارسال به مراجع مختلف و اخذ پاسخ از مراجع مختلف همه به شکل الکترونیکی صورت گرفته و در حال حاضر نیز تمام اعتراض ها به صورت الکترونیکی است. در روز انتخابات نیز در دو مرحله احراز هویت که به صورت الکترونیکی انجام می شود و در مرحله بعد اخذ رای برابر قانون یک هشتم صندوق ها حداقل در حوزه هایی که بیش از یک نماینده و کرسی دارند به شکل الکترونیکی انجام شود و در این حوزه ها اخذ رای نیز به شکل الکترونیکی انجام می شود اما احراز هویت در تمام مراحل به شکل الکترونیکی انجام می شود و آن چیزی که به صورت غیر الکترونیکی انجام می شود، اخذ رای است که البته یک هشتم آن با توجه به توضیحات داده شده الکترونیکی است.

وزیر کشور در مورد جلسه با استانداران خاطرنشان کرد: این جلسه به همراه وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی و به همراه معاونان از سازمان های مختلف مانند وزارت اقتصاد، بهزیستی و کمیته امداد، بسیج سازندگی و بانک های مختلف تشکیل شد و موضوع بحث نحوه تخصیص و احصای منابع پیش بینی شده در بودجه برای قرض الحسنه و تسهیلات اشتغالزا بود.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در مجموع ۱۸۰ همت پیش بینی منابع شده است که این منابع، منابع قرض الحسنه و منابع برای تسهیلات اشتغالزایی است. نحوه وصول این منابع و ابلاغات مختلف بانک ها به بانک های استانی برای جذب این منابع بررسی شد و تصمیماتی که لازم است برای بهبود عملکرد این تبصره بی چون و چرا در قانون (تبصره ۱۸) در بودجه سال گذشته، تبصره ۱۶ و ۱۸ موسوم بود، امسال به عنوان تبصره ۱۸ شناخته شد.

عملکرد بهتر تبصره ۱۸ ظرفیت اشتغالزایی را افزایش می دهد

وی گفت: این امر ظرفیت بسیار خوبی است و بحمدالله از لحاظ اشتغالزایی اقدامات بسیار خوبی در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ انجام شده است و طبیعتا عملکرد بهتر این تبصره می تواند ظرفیت اشتغالزایی را بهتر کند. در این جلسه تاکید شد در حالی که برای تمام قشرها اقدامات اشتغالزایی باید صورت گیرد، توجه بیشتر به اشتغالزایی برای عزیزان تحصیل کرده ما که نرخ بیکاری در آنها بیشتر است، مورد توجه ویژه قرار گیرد و افزایش سقف تسهیلات پیشنهاد شد و جمع بندی های لازم ارایه شد تا در شورای عالی اشتغال به تصویب نهایی برای سطوح فردی و کارفرمایی برسد. 

وحیدی اظهار داشت: در بخش استان ها نیز استانداری ها در جذب این منابع و نهادهای حمایتی که این منابع به آنها تخصیص داده شده و چگونگی حرکت این منابع در جهت برنامه توسعه و پیشرفت استانی با در نظر گرفتن اشتغالزایی در مسیر توسعه و پیشرفت استان انجام شود و با کمک حساب های پیشرفت و عدالتی که در استان ها پیش بینی شده است، ما بتوانیم منابع مختلف را جذب کنیم و حرکت خود را در این زمینه قوی تر دنبال کنیم.

کد خبر 1743359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha