مذاهب اسلامی بازوی اصلی شکل گیری تمدن نوین اسلامی هستند

حجت‌الاسلام غلامعلی گفت: مذاهب اسلامی بازوی اصلی شکل گیری تمدن نوین اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت‌الاسلام مهدی غلامعلی امروز (دوشنبه ١٨ دی) در نشست خبری اولین همایش ملی «نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی» با اصحاب رسانه گلستان گفت: برای رفع مسائل و مشکلات پیشروی امت اسلامی باید نقش مذاهب اسلامی در فردای تمدن نوین را بدانیم و بررسی کنیم.

معاون پژوهش دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به تمدن نوین اسلامی، افزود: مذاهب اسلامی بازوی اصلی شکل گیری تمدن نوین اسلامی هستند. اهل سنت ایران درگاه ورود ما به درگاه ورود به اهل سنت جهان هستند.

وی ادامه داد: اولین همایش ملی «نقش مذاهب اسلامی در باز آفرینی تمدن اسلامی» امسال به میزبانی استان گلستان برگزار می شود و دومین همایش در سال آینده به میزبانی استان هرمزگان برگزار خواهد شد.  

حجت الاسلام غلامعلی با بیان اینکه این همایش بیش از هفت کارگروه دارد، گفت: در همایش استان گلستان سه کارگروه کلام، فقه و زنان در نظر گرفته شده و در سال آینده کارگروه‌های دیگر مثل اجتماعی، قرآن و حدیث نیز به کارگروه های همایش اضافه می شود.

وی افزود:  اولین همایش ملی «نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی»  در قالب گفتگوی نخبگانی در کارگروه‌ها برگزار می‌شود و در همایش سال آینده نیز دریافت مقاله در نظر گرفته شده است.

کد خبر 1743409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha