شبستان گزارش می‌دهد؛

اردویی با چاشنی معنویت

کانونی که مسجد را پاتوق نوجوانان کرده است
اردویی با چاشنی معنویت

یکی از راه های برقراری ارتباط امام جماعت با نوجوانان و جذب آنها به مسجد، برگزاری اردوی های درون مسجدی است.

خبرگزاری شبستان - جنوب کرمان، مهدیه شعبانی؛

مساجد از دیر باز به واسطه جایگاه معنوی که دارند همواره نقش مهمی در تربیت دینی نوجوانان و جوانان ایفا کرده اند همان طور که جوانان پرورش یافته مساجد چه در دوران دفاع مقدس و چه در دفاع از حریم اهل بیت (ع) با شهادت از فرش به عرش رسیدند. امروز اما دشمن با واقف بودن به این جایگاه مهم و نقش مساجد سعی می کند تا با ترفندهای مختلف مانع حضور نوجوانان و جوانان در مساجد شود اما با طرح و ایده های خلاقانه می توان کاری کرد که نوجوان و جوان با مسجد مانوس شود، یکی از نهادهایی که همواره سعی در جذب نوجوانان و جوانان به مسجد دارد، کانون های مساجد است که اصلی ترین رسالت آنها، مقابله با تهاجم فرهنگی غرب تعریف شده است و در این راستا کانون تخصصی مهدویت جنوب کرمان با اجرای برنامه های جذاب سعی در جذب نوجوانان به مسجد دارد تا بتواند با آگاهی بخشی و بصیرت افزایی نوجوانان را با این حربه دشمن آشنا کند.

حجت الاسلام محمدتقی سعیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: باید با توجه به علایق نوجوانان برنامه های جذابی برای آنها ترتیب داد تا با مسجد مانوس شوند.

کانونی که مسجد را پاتوق نوجوانان کرده است

مدیر کانون تخصصی مهدویت جنوب کرمان ابراز کرد: یکی از برنامه های مورد علاقه نوجوانان، اردو می باشد چون همراه با تفریح و سرگرمی است معمولا نوجوانان با شوق و ذوق از اردو استقبال می کنند.

کانونی که مسجد را پاتوق نوجوانان کرده است

وی خاطرنشان کرد: یکی از راه های برقراری ارتباط امام جماعت با نوجوانان و جذب آنها به مسجد، برگزاری اردوی های درون مسجدی است.

کانونی که مسجد را پاتوق نوجوانان کرده است

حجت الاسلام سعیدی ابراز کرد: در همین راستا اردوی درون مسجدی را برای نوجوانان دانش آموز برگزار کردیم تا آنها را با محیط مسجد و آداب حضور در این مکان معنوی بیشتر آشنا کنیم.

کانونی که مسجد را پاتوق نوجوانان کرده است

مدیر کانون تخصصی مهدویت جنوب کرمان اظهار کرد: در همین راستا اردوی درون مسجدی برای دانش آموزان در مسجد سیدالشهداء (ع) برگزار کردیم.

کانونی که مسجد را پاتوق نوجوانان کرده است

وی اضافه کرد: یکی از برنامه های این اردو، برپایی کرسی تلاوت بود که هر یک از نوجوانان دانش آموز آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کردند.

حجت الاسلام سعیدی عنوان کرد: تشکیل حلقه های معرفتی با محوریت مباحث تربیتی و اخلاقی همچون احترام به والدین و داشتن نظم در کارها از دیگر برنامه های این اردوی درون مسجدی بود.

مدیر کانون تخصصی مهدویت جنوب کرمان ادامه داد: مسابقه ورزشی در رشته های فوتسال و دارت و همچنین بازی برج هیجان نیز برگزار شد.

وی ابراز کرد: علاوه بر این نوجوانان دانش آموز در نماز جماعت شرکت کردند.

حجت الاسلام سعیدی تصریح کرد: این اردوی درون مسجدی زمینه ای فراهم می کند تا نوجوانان کار جمعی و گروهی را هم فرا بگیرند.

کد خبر 1743410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha