فلسطین تحت هیچ شرایطی نباید از ذهن امت اسلامی پاک شود

حجت الاسلام لطفیان گفت: نهضت روشنگرانه برای مقابله با استکبار جهانی می تواند مسیر رسیدن به تمدن شکوهمند اسلامی راهموار کند و در این میان، فلسطین تحت هیچ شرایطی نباید از ذهن امت اسلامی پاک شود و یا در اندشیه آنان کمرنگ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت الاسلام کاظم لطفیان امروز (سه شنبه ١٩ دی) در مراسم افتتاحیه اولین همایش ملی «نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی» در جامعه المصطفی العالمیه گرگان گفت: خانم هامتر در وصف امام خمینی(ره) گفت: ایشان دفتر صدراعظم های غرب و راهروهای کرمیلن را پر از هراس کرد و جهان اسلام را بیدار و منافع شرق و غرب را تهدید کرد.

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور افزود: توفیق داد برای یک رویداد مهمی که فراروی امت اسلام است یعنی تمدن اسلامی و نقش و جایگاه امت اسلامی و مذاهب اسلامی در بازآفرینی این آرمان بزرگ همه مصلحان عالم در گلستان گرد هم بیاییم. 
وی بیان کرد: شهید سلیمانی تعبیری دارد که ما از گردنه های سخت اختلاف عبور کرده ایم و امت اسلامی دوران اختلافش سپری شده و وارد مرحله تمدن سازی شدیم و آنچه او به دنبالش بود پایه ریزی تمدن اسلامی است.
حجت الاسلام لطفیان ادامه داد: درسال 1398 جمعی خدمت رهبر معظم انقلاب بودیم. ایشان در آن جلسه فرمودند «عده ای خسته شده اند و خیال می کنند کار انقلاب تمام شده است. نخیر ما وارد مرحله جدید شده ایم و آن تمدن سازی است».
وی گفت: معارف جامع قرآنی در برگیرنده سه بخش است. یک بخش مربوط به گذشته تاریخ است تحت عنوان بینش تاریخی قرآن که از آن به عنوان ابزار عبرت یاد می شود که هم عبرت است و هم تفکر است و هم روحیه نشاط برای اهل حق و حقیقت و وحشت برای اهل باطل و کفر.
دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور افزود: بخش دوم مربوط به حال جامعه اسلامی است. شرایط حال جامعه را ترسیم می کند و به تصویر می کشد و بخش سوم به آینده امت اسلامی است که اهمیت بسیاری دارد که در بین اندیشمندان جهان اسلام و کفر اظهار نظر متفاوتی  پیرامون این مسئله شده است.

وی گفت: ریچارد رورتی که برای ما هم نقشه کشیده است و ساکن ایران هم بود  در پایان عمرش تعبیری دارد به این مضمون که دیگر قرن آمریکا تمام شده و پتانسیل غرب رو به زوال است. مسلمانان ما را تحقیر و تبدیل به انسان های ترسو کردند.
حجت الاسلام لطفیان بیان کرد: همچنین هارتر می گوید آینده به نفع مذهب تغییر خواهد کرد نه سکولاریم و مدرنیسم. قوام تمدن به مذاهب است و هرچه مذاهب سرحال تر باشند قوام آن بیشتر خواهد بود.
وی افزود: اشپگلر آلمانی هم می گوید «تمدن غرب رو به زوال است و سرزمین های دیگری شاهد سربرآوردن تمدن خواهند یبود و چه معلوم که این تمدن به مهد اصلی خود یعنی مشرق زمین نرسد.»
دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور بیان کرد: تغییر تمدن هم جدی است و هم توسط خیلی ها پیش بینی شده ست. مهد نخستین تمدن اگر مشرق زمین باشد محور آن قطعا اسلام و آیین مسلمانی خواهد بود.

وی ادامه داد: در کتاب آینده «اسلام و غرب» هم نویسنده میگوید « ما باید 2 اسلام داشته باشیم اسلام خوب واسلام بد. یک اسلام آیینی است که میخواهد دیگران را به سوی خود دعوت و پیروزی نهایی را از آن خویش سازد و دوم اسلام هزار سال است که دشمن غرب است . ما باید 2 اسلام در صحنه واقعیت ها وجود دارد.

حجت الاسلام لطفیان گفت: اسلام خوب از نظر آن ها بعد سیاسی ندارد که این اسلام موجب برخورد با تمدن غرب نخواهد بود. اما اسلام مبارز و سیاسی که هویت امت سلامی را میخواهد نهادینه کند، بین حریم خصوصی و عمومی جامعه حریمی قائل نیست و همه جوانب جامعه را میخواهد تحت کنترل خویش درآورد و تمام توجه آن ها برای این است که این اسلام سرکوب بشود.

وی افزود: نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی در پرتو فرمایشات رهبر معظم انقلاب قابل رویت است: زمانی که امت اسلامی اجتماعی حول محور پیامبر داشته باشند آسیب پذیری آن کاهش پیدا خواهد کرد و راه رسدن به آرمان اسلامی وتشکیل تمدن هموار خواهد شد.

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور گفت: موضوع دوم مورد نظر رهبر معظم انقلاب این است که امت اسلامی باید با هم برای مقابله با پدیده های شومی که به تکفیر امت اسلامی می انجامد همنوا شوند.

وی اظهار کرد: نهضت روشنگرانه برای مقابله با استکبار جهانی می تواند مسیر رسیدن به تمدن شکوهمند اسلامی راهموار کند و در این میان، فلسطین تحت هیچ شرایطی نباید از ذهن امت اسلامی پاک شود و یا در اندشیه آنان کمرنگ شود.

کد خبر 1743461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha