نقش شهید «حاج جواد» در پیشرفت مقاومت لبنان

شهید حاج جواد، فرمانده برجسته میدان در حزب الله لبنان که در نتیجه حمله صهیونیست‌ها به شهادت رسید، نقش برجسته‌ای در پیشرفت مقاومت داشت و در عملیات میدانی بسیاری علیه صهیونیست‌ها شرکت کرد.

خبرگزاری شبستان، گروه بین الملل: شهید الطویل، فرمانده برجسته میدان در حزب الله لبنان روز دوشنبه (۱۸ دی ماه) بر اثر حمله پهپادهای رژیم صهیونیستی که خودروی وی را در جاده «دبشه» در شهر «خربه سلم» در جنوب لبنان هدف قرار داد، به شهادت رسید و منجر به سوختن کامل خودرو شد.

شهید فرمانده الطویل پس از مدت‌ها غیبت از شهر خربه سلم به منزل خود رسید که این منزل در حدود ۱۰ کیلومتری مرز با فلسطین اشغالی فاصله داشت.

بر اساس اطلاعات، عملیات هدف گیری زمانی انجام شد که شهید طویل حوالی ظهر از منزل خارج شد، زیرا خودروی وی در مکانی روبروی منزل پارک شده بود که توسط پهپادهای صهیونیستی هدف قرار گرفت.

شهید الطویل سال‌ها هدف اشغالگران صهیونیستی بود و اشغالگران بیش از یک بار تلاش کردند تا او را به شهادت برسانند.

شهید وسام الطویل از بدو تأسیس برای حضور در مقاومت اسلامی و همگامی با پیروزی‌های آن تلاش کرد.

حضور سردار شهید وسام طویل در طوفان الاقصی

«حاج جواد» از آغاز عملیات طوفان الاقصی از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تا زمان شهادت چندین بار در میدان و در نزدیک‌ترین نقطه به مرزهای فلسطین اشغالی حضور یافت و در مقاومت اسلامی. به عنوان «مرد میدان» و متخصص در تمام جزئیات آن شناخته می‌شد.

مقاومت اسلامی لبنان با تکذیب اطلاعاتی مبنی بر اینکه وی رهبر «نیروی الرضوان» است، نشان می دهد که اخباری مبنی بر اینکه «حاج جواد» رهبر «نیروی الرضوان» است، صحت ندارد.

وی همچنین بسیاری از عملیات‌های خاص را رهبری کرد که مکان‌ها و استقرار ارتش دشمن اسرائیل در مرز لبنان و فلسطین را پس از شروع نبرد «طوفان الاقصی» هدف قرار داد.

شهید وسام حسن طویل «حاج جواد» در مقاومت اسلامی به عنوان مردی در عرصه و در تمام جزئیات آن متخصص شناخته می شود.

زندگینامه شهید وسام الطویل (حاج جواد)

وسام حسن الطویل متولد ۱۹۷۵  شهر خربة سلام بنت جبیل لبنان، متاهل و دارای چهار فرزند است.

وسام حسن طویل در سال ۱۹۸۵ میلادی به گروه مقاومت  حزب الله  لبنان پیوست و دوره ها و مدارک تحصیلی را در سطوح مختلف گذراند، سپس دلبستگی او به کار میدانی آشکار شد و در همین راستا، دوره‌های نظامی زیادی را گذراند و مراحل آموزشی را طی کرد تا به بالاترین درجات رسید و در ساخت و توسعه سیستم تمرین مقاومتی سهم بسزایی و مؤثر داشت.

۱۹۹۲-۲۰۰۰: (میدان در مقاومت اسلامی) که پس از حمله رژیم صهیونیستی به لبنان در آوریل ۱۹۹۶ در تمامی عملیات ها و شناسایی ها در مقابله با اشغالگران به ویژه در منطقه  التفاح شرکت کرد.

وی به خصوص هنگام شرکت در یک عملیات در سال ۱۹۹۹  از ناحیه گردن دچار جراحات شدید شد.

شهید حاج جواد در بسیاری از عملیات‌های مقاومت اسلامی، قبل از آزادسازی جنوب و بقاع غربی در سال ۲۰۰۰ شرکت کرد.

وی همچنین در عملیات‌های مشخصی شرکت کرد و مواضع دشمن اسرائیل را در مزارع شبعا لبنان اشغالی پس از آزادسازی هدف قرار داد.

وی در عملیات شناسایی و جمع آوری اطلاعات سرآمد بود و تحت مراقبت فرمانده ارشد عماد مغنیه بود.

وسام حسن الطویل در توسعه برنامه های میدانی حزب الله نیز نقش بسزایی داشت.

۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶:  (محور و ضروری در تمامی عملیات اسرا) او همچنین در برنامه ریزی و شناسایی برای تمام عملیات های تصرف - شبعا ۲۰۰۰ - غجر ۲۰۰۵ - ژوئیه ۲۰۰۶ (الوعد الصادق) شرکت کرد. جنگ ژوئیه و آگوست ۲۰۰۶: وی  در عملیات میدانی بود.

۲۰۰۶-۲۰۱۱: (افسر جهادی) رکن کلیدی در روند توسعه مقاومت پس از سال ۲۰۰۶ بود.

او در عملیات ویژه اسارت (الوعد الصادق) در سال ۲۰۰۶ و در جنگ جولای ۲۰۰۶ شرکت کرد.

شهدای زیادی با رهبران مقاومت اسلامی (حاج رضوان، السید ذوالفقار، حاج ابومحمد اقلیم، حاج ابو عیسی اقلیم، حاج حاتم حماده، حاج علاء البوسنه، حاج خالد بزی، حاج محمد سرور، و... و دیگران) همرزم بودند.

با شروع جنگ سوریه در سال ۲۰۱۱، او در خط مقدم نیروهای متحد برای مقابله با سازمان های تروریستی قرار گرفت و نقش موثری در انتقال تجربه به مقاومت فلسطین نیز داشت.

شهید وسام حسن طویل «حاج جواد» نیز در آزادسازی عراق از چنگ داعش مشارکت داشت.او چندین بار از حسن نصرالله دبیرکل حزب الله ارتقا گرفت.

شهید (حاج جواد) وصیت نامه خود را به مقاومت اسلامی واگذار کرد تا اینکه در طریق القدس به شهادت رسید.

با این وجود، مقاومت اسلامی در لبنان در حمایت از نوار غزه و مقاومت آن و در پاسخ به حملات اشغالگران به روستاها و شهرک‌های جنوبی به عملیات‌های خود علیه اسرائیل در امتداد مرز اشغالی لبنان و فلسطین ادامه می‌دهد.

کد خبر 1743501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha