موفقیت مسلمانان پس از ۱۴ سال/ کسب مجوز رسمی ساخت مرکز اسلامی در «کویادولیای» اسپانیا

مسلمانان شهر کویادویالبا در اسپانیا موفق به کسب مجوز رسمی به منظور ساخت مرکز اسلامی جدید در این شهر شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الالوکه، انجمن اسلامی در شهر کویادوویالبا در اسپانیا توانست مجوز رسمی برای آغاز ساخت مرکز اسلامی جدید به منظور برطرف کردن نیاز مسلمانان این شهر بگیرد.

قرار است مساحت این مرکز اسلامی جدید نزدیک به دو هزار متر مربع باشد. این مرکز شامل دو طبقه، نمازخانه، سرویس بهداشتی، تعدادی کلاس درس و کتابخانه و پارکینگ زیرزمینی خواهد بود.

إیاد تاشفین، رئیس انجمن اسلامی در اظهاراتی به پایگاه خبری موندو اسلام گفت: اخذ مجوز و تهیه مدارک لازم برای ساخت مرکز اسلامی تلاش و زمان زیادی را گرفته است، اما درحال حاضر همه چیز برای شروع ساخت و ساز آماده است.

آغاز این پروژه در سال ۲۰۰۹ بود، هنگامی که انجمن اسلامی در کویادوویالبا درخواست اخذ مجوز ساخت مرکز اسلامی و فرهنگی در زمینی به مساحت نزدیک به هزار مترمربع را کرد، تقریبا با این درخواست ۱۴ سال بعد موافقت شد.

در همین حال، انجمن فرهنگی اسلامی برای گفتگو و ادغام در شهر ویارئال اسپانیا برای ساخت یک مرکز اسلامی بزرگ و یکپارچه در طول دو سال با حمایت کمک‌های مالی جامعه اسلامی اسپانیا تلاش می کند.

مساحت زمین اختصاص یافته برای ساخت این مرکز اسلامی هزار و ۴۸۰ متر مربع است. این انجمن فرهنگی اسلامی در ویارئال در نظر دارد مرکزی متشکل از سه طبقه  و یک طبقه همکف به سبک مدرن بنا کند.

این انجمن پیشنهاد می کند که این مرکز اسلامی متشکل از نمازخانه‌ای ویژه مردان به مساحت ۴۰۰ متر  و نمازخانه‌ای ویژه بانوان به مساحت ۱۰۰ متر مربع، گلدسته ، تعدادی کلاس درس، کتابخانه علمی، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و فضای سبز باشد.

در نیمه سال گذشته، مسلمانان در شهر مانرسای بارسلون، مسجد الفتح  را پس از بازسازی و توسعه با حضور شخصیت‌های برجسته اسلامی و مقامات این شهر و جمعی از مسلمانان بازگشایی کرد.

کد خبر 1743539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha