۳۳۷۴ میلیارد تومان به حساب دهیاری های خراسان جنوبی واریز شد

هاشمی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم دفتر روستایی استان یک هزار و ۶۲۵ پروژه تا هفته دولت امسال را با اعتبار سه هزار و ۳۷۴ میلیارد تومان در حوزه های زیربنایی و اقتصادی به دهیاران تخصیص داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حسین هاشمی امروز (۱۹ دی) در  همایش شوراها و دهیاران نهبندان اظهار داشت: در بحث زیر ساخت های استان، ارتقای شاخص ها را با وجود کمبودها داشته ایم، ۸۰ درصد روستاهای استان آبرسانی، ۹۹ درصد روستاها برق‌رسانی، ۹۹ درصد روستاها گازرسانی، ۹۰ درصد روستاها از نعمت آنتن دهی تلفن همراه، ۸۰ درصد روستاها  از اینترنت پر سرعت، ۵۱ درصد روستاها از راه های روستایی، و ۱۰۰ درصد روستاها طرح هادی دارند که ۴۰ درصد اجرا شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه ما وظیفه داریم در حوزه جهاد تبیین مورد تاکید رهبری اقدامات دولت را بیان کنیم، افزود: دهیاران و شوراهای اسلامی موظف هستند اقدامات دولت و نظام را ماهانه به گوش مردم برسانند و مطالبه گری هم داشته باشند.

هاشمی تصریح کرد: از ابتدای دولت سیزدهم دفتر روستایی استان یک هزار و ۶۲۵ پروژه تا هفته دولت امسال را با اعتبار سه هزار و ۳۷۴ میلیارد تومان در حوزه های زیربنایی اقتصادی به دهیاران تخصیص داده است.

وی با بیان اینکه یک میلیارد و ۹۰۰ هزار متر مربع راه روستایی تا هفته دولت امسال آسفالت و بهسازی ۱۰۳ روستا انجام شد، افزود:  در مجموع با وجود همه تحریم ها، ۳۹۸میلیارد تومان به حساب دهیاری ها واریز شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی اضافه کرد: بنیاد علوی، بنیاد برکت، ستاد اجرایی فرمان امام، بسیج سازندگی و کمیته امداد برای تامین زیرساخت های روستایی به کمک ما آمدند و قرارگاه محرومیت زدایی هم راه اندازی شد.

هاشمی با بیان اینکه اشتغال مهمترین رکن در روستاها است، افزود: باید درآمد و معیشت مردم روستاها رونق بگیرد لذا شرکت های تعاونی را حمایت کردیم.

وی تصریح کرد: تنها مدیران مردمی و دلسوز مردم موفق می شوند و تا پایان دولت سیزدهم با کمک قرارگاه آبرسانی امام حسن مجتبی(ع) بیشتر روستاها آبرسانی خواهند شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: برای حمایت از اشتغال زنان روستایی در حوزه صنایع دستی تفاهم نامه ای منعقد شده است.

هاشمی تصریح کرد: دهیاران و شوراها نباید چوب لای چرخ مردم بگذارند، افتصاد و معیشت مردم در راستای تثبت جمعیت و مهاجرت معکوس مهم است و این مهم باید جزو اولویت های کاری شوراها باشد.

وی با اشاره به طرح توسعه نهبندان، افزود: طرح توسعه نهبندان در حوزه ورزش روستایی و راه های روستایی پشتیبان مردم روستاها  خواهد بود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از ۴۸ وظیفه را شوراهای اسلامی روستاها برعهده دارند، گفت: شوراها باید در خصوص سیل، زلزله و آتش سوزی حساس باشند و صاحبان معادن موظف هستند تعهدات اجتماعی خود را در روستاها اجرایی کنند و شوراها هم باید مطالبه گری کنند.

هاشمی با بیان اینکه در بحث واگذاری زمین هیچ شورایی نباید ورود کند، تصریح کرد: در ساخت و سازها مهندسین و دهیاران مسئولیت دارند و نباید چشم بسته پروانه ها را امضاء کنند این مهم خط قرمز ما است.

کد خبر 1743546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha