پیامبر(ص) معمار تمدن اسلامی است

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه پیامبر(ص) معمار تمدن اسلامی است، گفت: آن حضرت برای این تمدن نقشه دقیق داشتند و براساس این نقشه تمدن اسلامی را طراحی و مهندسی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت الاسلام محمد محمدیان امروز (سه شنبه ١٩ دی) در اولین همایش ملی «نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی» در جامعه المصطفی العالمیه گرگان گفت: استان گلستان مظهر همدلی و محبت بین امت پیامبرعظیم الشان(ص) است و بهترین همدلی و همفکری در این استان وجود دارد.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری افزود: علمای استان گلستان متوجه نکته های راهبردی هستند و اولویت ها را به خوبی در این استان می شناسند و نماینده ولی فقیه در استان نیز به خوبی در این استان نقش خود را این همدلی اقوام ایفا کردند.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) معمار تمدن اسلامی است، ادامه داد: آن حضرت برای این تمدن نقشه دقیق داشتند و براساس این نقشه تمدن اسلامی را طراحی و مهندسی کردند.

حجت الاسلام محمدیان گفت: امروز برای احیای تمدن اسلامی و بازگشت به آن دوران پرافتخار عزت اسلامی چاره ای جز استفاده از مولفه های تمدن ساز نداریم که پیامبر(ص) بنیان های آن را تاسیس کرد.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) پنج شاخصه را در شکل گیری تمدن اسلامی انجام داد، افزود: توجه به علم نخستین شاخصه پیامبر(ص) در شکل گیری تمدن اسلامی بود که یک جریان مهمی را ایجاد کردند.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: قرآن کریم هدف از آفرینش را علم معرفی کرده است، انسان لحظه ای نباید آرام بنشیند و خداوندی که همه چیز را متقن آفریده از بندگانش می خواهد که در همه کارها محکم باشند.

وی خاطرنشان کرد: تنبلی، سستی و ضعف در زندگی پیامبر(ص) بسیار مظلوم است و رسول گرامی اسلام از کمترن کارها آغاز کرد و تا یک دوره نیز با انسان سازی دنیا را متحول کرد.

حجت الاسلام محمدیان، دومین شاخصه در شکل گیری تمدن اسلامی از سوی پیامبر(ص) را ارزش کارو تلاش بیان کرد و گفت: ایجاد مسئولیت اجتماعی و اصل بر اجتماعی بودن سومین شاخصه است.

وی افزود: اصل در دین ما، دین اجتماعی است و جامعه اسلامی نیز همچون یک کشتی است و همه دارای یک سرنوشت هستند. کسی که دردی از انسان های یدگر نداشته باشد و با درد دیگران دلش به درد نیاید نمی تواند مومن باشد. پیامبر می خواست دلها با هم باشند.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: چهارمین شاخصه شکل گیری تمدن اسلامی، بحث مکارم اخلاقی، معنویت و عرفان نبوی بود.

وی، جهاد در راه خدا و مبارزه با ظلم و طاغوت و استکبار را پنجمین شاخصه برشمرد و گفت: عدالت طلبی و مبارزه با ظلم پیامبر(ص) باعث شکل گیری تمدن اسلامی در جهان شد.

حجت الاسلام محمدیان ادامه داد: ظلم ستیزی اسلام اجازه نمی دهد که مسلمانان زیر بار ظلم بروند. کسانی که کوچه به دشمن باز می کنند و آنها را راه می دهند الفبای فرهنگ نبوی را بلد نیستند.

وی با اشاره به حوادث غزه، گفت: در این ۹۰ روز، به صورت میانگین بیش از ۲۰۰ نفر در روز شهید شدند و شهادت بچه ها و نوع برخوردشان با شهادت پدرانشان نیز جهان را تکان داده است.

 معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری اظهارداشت: ارتشی که مدعی قوی ترین ارتش در منطقه بود الان شروع به عقب نشینی کرده است. ملتی که دلش با خدا باشد را نمی توان از دل به در کرد. راه حق سختی های زیادی دارد.

وی گفت: آینده برای کسانی است که این عناصر و شاخص های پنج گانه را از سنت پیامبر(ص) در زندگی خودشان پیاده کرده باشند و کسانی به این وعده خدا می رسند که عالم و اهل عمل باشند. احساس مسئولیت نسبت به دیگران در وجودشان موج بزند و عشق به خدا تمام قلبشان را فرا گیرد و اهل جهاد باشند و کفر به طاغوت داشته باشند و برای عدالت هزینه دهند.

حجت الاسلام محمدیان خاطرنشان کرد: مردم بسیار مقاوم و گرانقدر ایران اسلامی ۴۵ سال پای این پرچم ایستاده است و کفر به طاغوت را به معنای واقعی به دنیا نشان داده اند.

وی افزود: امروز در همه جا حرف از مقاومت است، جریان مقاومت نهادینه و تبدیل به سیل شده است و مردم غزه این سیل را به جلو می برد.

کد خبر 1743578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha