کانون ها با کار هنرمندانه برای دستیابی به مسجد تراز انقلاب اسلامی تلاش کنند

حجت الاسلام میثم تارم گفت: هنر مطابق با فطرت جوانان است و کانون های فرهنگی هنری با کار هنرمندانه و به کمک امام جماعت، هیئت امنا و پایگاه مقاومت بسیج باید برای دستیابی به مسجد تراز انقلاب اسلامی تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، حجت الاسلام میثم تارم در دیدار سرپرست و کارکنان ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان، گفت: اهمیت کانون های فرهنگی و هنری از اهمیت و جایگاه مسجد مشخص می شود.

امام جمعه جیرفت با بیان این که مسجد مهمترین و ارزشمند تربیت بنا در اسلام است، ابراز کرد: مسجد پایگاه آموزش دین اسلام و به طور عام پایگاه ترویج معارف قرآن کریم و معارف اهل بیت (ع) می باشد.

وی بیان کرد: فعال بودن مساجد نشانه فعال بودن جامعه ما در امور مذهبی و اجتماعی است و همان طور که مسجد جایگاه ارزشمند و عظیمی دارد کار کانون های مساجد که حمایت از مسجد است، ارزشمند می باشد.

حجت الاسلام تارم کار کانون های مساجد را هنرمندانه قلمداد کرد و افزود: هنر مطابق با فطرت جوانان است و کانون های فرهنگی هنری با کار هنرمندانه و به کمک امام جماعت، هیئت امنا و پایگاه مقاومت بسیج باید برای دستیابی به مسجد تراز انقلاب اسلامی تلاش کنند.

امام جمعه جیرفت تاکید کرد: دست اندرکاران مساجد باید برای رسیدن به مسجدی که مرکز حکومت و تمدن نوین نظام اسلامی است، همت کنند.

وی با بیان اینکه زمینه ساز تمدن نوین اسلامی، مسجد و مسجدی ها هستند، خاطرنشان کرد: در تمدن نوین اسلامی مسجد، پایگاه رفیعی است و کار کانون های فرهنگی هنری که در واقع حمایت از مساجد می باشد ارزشمند، مهم و تاثیرگذار است.

حجت الاسلام تارم با اشاره به این که برای پویایی مساجد به یک کار جهادی و انقلابی نیاز است، تصریح کرد: باید به تعبیر قرآنی، مساجد را زنده نگه داریم، عمران و آبادی مسجد به حضور نمازگزاران به ویژه نوجوانان و جوانان است.

امام جمعه جیرفت با بیان این که باید کار فاخر هنرمندانه برای جوانان در مسجد داشته باشیم، ابراز کرد:  هنری که مطابق با موازین شرعی و اسلامی باشد را برای جذب نوجوانان و جوانان انجام دهیم.

وی وجود کتابخانه در مساجد را در جذب نوجوانان و جوانان ‌موثر دانست و گفت: کتابخانه ها با تامین کتاب های مورد نیاز دانش آموز و دانشجویان می توانند آنها را جذب مساجد کنند.

حجت الاسلام تارم اضافه کرد: وقتی نوجوان و جوانان برای تهیه کتاب به کتابخانه مراجعه کنند قطعا شکوه، عظمت و معنویت مسجد آنها را جذب خواهد کرد.

امام جمعه جیرفت خاطرنشان کرد: جوان وقتی بداند مسجد دغدغه مسائل آموزشی آن را دارد و کتاب هایی برای تقویت بنیه آموزشی او تهیه کرده قاعدتا به سمت مسجد، اهالی و متولیان مسجد جذب خواهد شد.

وی یکی دیگر از راه های جذب مردم به مسجد را سرکشی به همسایگان مسجد در مناسب های مختلف برشمرد و ابراز کرد: اگر خداوند به همسایه ای از همسایگان مسجد فرزندی عنایت کرد کانون فرهنگی هنری به اتفاق امام جماعت به آنها سرکشی کنند.

حجت الاسلام تارم ادامه داد: تجلیل از کشاورزان نمونه، نخبگان علمی و رتبه های برتر در حوزه فرهنگ، هنر، ورزش همسایه مسجد از دیگر راه های جذب افراد به مسجد است.

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه برنامه های فرهنگی و هنری باید در شأن مساجد باشد، اظهار کرد: شورای تعالی مساجد باید همراه و همگام با کانون های فرهنگی هنری برای پویایی مساجد تلاش کند.

وی خاطرنشان کرد: در وهله نخست برای دستیابی به مسجد تراز انقلاب اسلامی باید یک مسجد نمونه در تمام ابعاد درست کنیم تا فعالیت های آن الگویی برای سایر مساجد برای دستیابی به مسجد تراز باشد.

حجت الاسلام تارم بیان کرد: این مسجد می تواند برای مساجد سایر شهرستان ها یک هدایتگر و اسوه باشد.

امام جمعه جیرفت با اشاره به نقش رسانه های دینی در آگاهی بخشی به مردم، گفت: جا دارد از خبرگزاری شبستان جنوب کرمان و خانم شعبانی در انعکاس اخبار حوزه دین و مذهب به ویژه اخبار نماز جمعه و دفتر امام جمعه تشکر و قدردانی کنم.

کد خبر 1743580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha