۱۳ ژانویه؛ فراخوان جهانی برای توقف جنگ در غزه

سازمان‌ها، گروه‌ها و ائتلاف‌های حقوق بشری و مردمی برای توقف جنگ غزه در روز ۱۳ ژانویه فراخوان جهانی دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی۲۱، سازمان‌ها، گروه‌ها و ائتلاف‌های حقوق بشری و مردمی در بیانیه‌ای خواستار برپایی گسترده جهانی در روز ۱۳ ژانویه مصادف با ۲۳ دی ماه شدند.

در این بیانیه آمده است: هدف از این اقدام جهانی تشدید فشار بین المللی برای آتش بس دائمی در غزه، پایان دادن به اشغالگری و برچیدن آپارتاید اسرائیل علیه فلسطینی‌ها با توجه به کشتارهای مداوم در نوار غزه و کرانه باختری است.

بر اساس این اقدام، سازمان‌ها برای حمایت از فلسطینی‌ها و ایجاد فشار برای برقراری آتش بس در نوار غزه، برایبرپایی راهپیمایی گسترده در سراسر جهان، در ۵۵ شهر و ۲۹ کشور فراخوان دادند.

همچنین یک روز پس از آن، تاریخ اولین جلسه برنامه ریزی شده دادگاه دیوان دادگستری پرونده آفریقای جنوبی در خصوص تحت پیگرد قرار دادن رژیم اشغالگر اسرائیل به دلیل ارتکاب جنایات نسل کشی را بررسی خواهد کرد و این پرونده به تفصیل در یک فایل متشکل از بیش از ۸۵ صفحه است.

تاکنون سازمان‌های چهار قاره و ده‌ها کشور مشارکت خود را در حمایت از نوار غزه و علیه نسل‌کشی فلسطینی‌ها اعلام کرده‌اند.

قرار است، راهپیمایی‌ها در ایالات متحده آمریکا، دانمارک، آفریقای جنوبی، کانادا، ژاپن، اردن، ترکیه، برزیل، نیجریه، غنا، کره جنوبی، بریتانیا، فرانسه، آلمان، سوئیس و یونان برگزار می‌شود.

مجمع فلسطینی در بریتانیا از قصد خود برای ایجاد یک فعالیت جهانی و رساندن پیام قوی به جهانیان درباره لزوم توقف تجاوز به غزه و نیاز فوری به نقش موثر بین المللی در ارائه کمک های بشردوستانه به جهان به ساکنان نوار غزه و راه حل عادلانه برای مسئله فلسطین خبر داد.

جامعه دوستان الاقصی، اتحادیه مسلمانان انگلیس، کمپین خلع سلاح هسته ای، کمپین همبستگی فلسطین و ائتلاف توقف جنگ از جمله انجمن هایی هستند که بیانیه ای مبنی بر مشارکت چشمگیر در این رویداد جهانی صادر کرده‌اند.

این گروه‌ها پیش از این خواستار تظاهرات گسترده در جریان جنگ علیه عراق در سال ۲۰۰۳ بودند که میلیون‌ها نفر در صدها شهر در آن شرکت کردند.

فعالان در دوبلین  ایرلند، بزرگ‌ترین جمعیت شرکت‌کننده در رویداد جهانی غزه، نیزخواستار پایان دادن به نسل‌کشی در غزه شدند.

جرمی کوربین، رهبر سابق حزب کارگر بریتانیا، به خاطر مردم فلسطین که در غزه بمباران می شوند، خواستار مشارکت گسترده در این رویداد جهانی شد.

در مالزی، ۳۰ نهاد، سازمان و فعالیت حقوق بشری حامی حقوق مردم فلسطین بیانیه مشترکی صادر کردند و خواستار مشارکت گسترده در این رویداد جهانی شدند.

در استرالیا، سازمان APAN۴ فلسطین خواستار تجمع برای شرکت در روز جهانی غزه  شد  تا از این طریق دولت استرالیا را تحت فشار قرار دهد تا مانع نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها توسط رژیم اشغالگر اسرائیل شود.

بسیاری از سازمان ها، موسسات حقوق بشر و فعالان آمریکایی در روز سیزدهم ماه جاری شرکت خود را در جنبش جهانی غزه اعلام کردند.

این سازمان‌ها خواستار برپایی راهپیمایی به سمت کنگره آمریکا برای آتش‌بس در نوار غزه و کمک به مردم فلسطین شدند.

کد خبر 1743660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha