رئیس پیشین موساد: نتانیاهو در تسلط بر حماس شکست خورده است

رئیس پیشین موساد در اظهاراتی گفت: بنیامین نتانیاهو در تسلط یافتن بر حماس شکست خورده است و باید از سمت خود کناره گیری کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، «افرایم هالیوی» رئیس پیشین سرویس اطلاعاتی اسرائیل (موساد) در اظهاراتی به روزنامه انگلیسی تایمز گفت: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تسلط بر جنبش مقاومت اسلامی (حماس) شکست خورده است و باید اکنون از سمت خود کناره گیری کند.

 هالیوی گفت: «یحیی سنوار» رئیس حماس در نوار غزه و مبارزان حماس، اراده جنگ و مبارزه را از دست نداده‌اند و به همین دلیل از مذاکره خودداری می‌کنند.

وی ادامه داد: معتقد است خسارت‌های وارده به اسرائیل "دردناک" است. چند باربرای ملاقات با «دیوید بارنیا» رئیس کنونی دعوت شده است.

 در همین حال، «ناحوم بارنیا» تحلیلگر ارشد روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت، نوشت: هرگونه اظهارات توسط مسئولان مبنی بر شکست حماس منعکس کننده واقعیت نیست .

بارنیا نوشت: از ۳ ماه پیش، ما اخباری درباره تخریب، شکست و از بین رفتن حماس می شنویم، اما متاسفانه واقعیت را منعکس نمی کنند.

وی تاکید کرد: تصمیمات و سیاست های نتانیاهو، رژیم صهیونیستی را به جنگ بی پایان محکوم کرده است.

بارنیا در تحلیل خود نوشت: بین اتفاقات نوار غزه و نابودی حماس تفاوت زیادی وجود دارد. نتانیاهو پیش بینی‌هایی کرده است که برای تحقق آن راهی وجود ندارد.

وی در تحلیل خود تاکید کرد: منفجر کردن هر تونلی در غزه یک دستاورد به شمار می‌آید، اما این به معنای از بین بردن همه توان نظامی و دولتی جنبش حماس نیست.

 بارنیا در تحلیل خود درباره آنچه در نبرد طوفان الاقصی رخ داد و تاثیری گذاری آن بر جامعه اسرائیل نوشت: اسرائیل در چاله عمیقی سقوط کرد و از آن روز ما در انتهای آن ایستاده‌ایم. ما پرسش‌های بسیاری داریم، چه میزان سقوط کرده ایم، چرا سقوط کرده ایم، و دشمنی که ما را باعث سقوط ما شده کجاست و چگونه آن را نابود خواهیم کرد؟

 وی در پاسخ به این پرسش‌ها نوشت: خروج از این حفره به معنای بازگرداندن ربوده‌شدگان (اسیران نزد مقاومت)، بازگرداندن امنیت و احساس امنیت به ساکنان جنوب و شمال، آزادی سربازان ذخیره به خانه‌هایشان و تلاش برای پایان جنگ است.

وی خواستار به تعویق انداختن تسویه حساب با حماس و توقف جنگ برای بازگرداندن اسرا شد، زیرا مرگ آنها لکه‌ای پاک‌نشدنی بر پیشینانی رژیم صهیونیستی و انسجام این رژیم خواهد بود، ما در حال حاضر آماده  جنگ با حزب الله در جبهه در شمال نیستیم، زیرا چون ما به آمریکا وابسته هستیم، باید تسویه حساب با حماس به تاخیر بیفتد.

بارنیا نوشت: توقف آتش بس و آزادی اسرای فلسطین به معنای ادامه حکومت حماس در نوار غزه است و این مسئله برای اسرائیل یک شکست توصیف نشدنی و کامل است.

کد خبر 1743683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha