شناسایی هویت عوامل انتحاری‌های کرمان/انفجار تروریستی خارج از رینگ حفاظتی

وحیدی از شناسایی هویت انتحاری های حادثه تروریستی کرمان خبر داد و گفت: انفجار تروریستی خارج از رینگ حفاظتی رخ داده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، احمد وحیدی امروز ۲۰ دی در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران درخصوص دستگیری عناصر حادثه تروریستی کرمان گفت: برخی عناصر مرتبط با این حادثه دستگیر شدند ضمن اینکه امکانات دیگر آنها توسط دستگاه های امنیتی نیز کشف شده است.

وزیر کشور با بیان اینکه یکی از انتحاری ها تاجیکستانی بوده است و به احتمال زیاد دومی نیز تاجیکی است، گفت: تلاش های گروه های تروریستی و دشمنان ما فراوان است  اما برخوردهای ما با آنها قوی بوده است و دستگاه های امنیتی و انتظامی فعال و پر توان هستند.

وحیدی با اشاره به دستگیری تعداد قابل توجهی از افراد موثر رد حادثه تروریستی، گفت:  تروریست ها به صورت غیر قانونی از مرز یکی از کشورهای همسایه وارد شده اند و آنها خودشان را داعشی می دانند اما داعش بر اساس اطلاعاتی که خود آمریکایی ها اعلام کرده اند می‌خواستند آن را به مناطق مختلفی توسعه بدهند، به ویژه در مناطقی که در محور مقاومت هستند و با آمریکا و اسرائیل مشکل دارند، توسعه داده شوند و حوزه عمل آنها عمدتا مربوط به محور مقاومت است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت مجروحین حادثه تروریستی در کرمان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۵۰ نفر در بیمارستان ها بستری هستند که تعدادی درآی سی یو و بقیه نیز در بخش عمومی هستند. چند نفر نیز تحت مراقب ویژه قرار دارند.

وحیدی در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود کشف جلیقه‌های انتحاری در کرمان، سطح امنیتی مراسم افزایش نیافت؟ گفت: سطح امنیتی مراسم بالا بود و همه پیش‌بینی‌های لازم تا محیط قابل توجهی از آن منطقه مراسم تامین شده بود. امنیت مراسم نه فقط در مزار بلکه تا حول و حوش آن به فاصله قابل توجهی تامین شد. اما حادثه تروریستی در خارج از رینگی اتفاق افتاد که امنیت پیش بینی شده بود و جایی رخ داد که مردم به صورت معمول عبور و مرور داشتند تا خود را به مراسم برسانند. تروریست ها نتوانسته بودند به محل برگزاری مراسم وارد شوند و در خارج از رینگ حفاظتی این اتفاق افتاد.

وی در پاسخ به سوالی درباره حوادث زائرین اربعین نیز گفت: آماری در خصوص حادثه دیدن زائران اربعین دریافت نکرده ام اما اجباری شدن بیمه زائران اربعین به قانون نیاز دارد و ممکن است از منظر قانونی محل بحث باشد.

وزیر کشور درخصوص لایحه ساماندهی اتباع نیز اظهارداشت: لایحه مربوط به سازوکار فعلی مهاجرت و تشکیل این سازمان در مجلس است.

وحیدی با اشاره به انتخابات پیش رو خاطرنشان کرد: جلسات ستاد انتخابات مرتب در وزارت کشور برگزار می شود و همه اقدامات لازم در این خصوص در حال انجام است.

وزیر کشور درباره حمله امروز به یکی از پاسگاه های راسک نیز گفت: این حمله در حال بررسی است.

کد خبر 1743736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha