حرم شاهچراغ(ع)، میزبان نشست اساتید درس انقلاب اسلامی دانشگاه‌های کشور شد

چهاردهمین نشست سالانه اندیشمندان و استادان درس انقلاب اسلامی دانشگاه های کشور به میزبان حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، حجت الاسلام ابراهیم کلانتری در جلسه هماهنگی و هم‌افزایی اعضای دبیرخانه چهاردهمین نشست سالانه اندیشمندان و استادان درس انقلاب اسلامی دانشگاه های کشور ضمن تأکید بر اهمیت جهاد تبیین که همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب قرار دارد، گفت: اساتید درس انقلاب اسلامی دانشگاه ها، در خط مقدم پاسخ به شبهات و تبیین آرمان ها، اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی در محیط علمی دانشگاه ها هستند، لذا بسیار ضروری است که؛ تعامل، تبادل‌نظر و هم‌افزایی فکری و روشی، میان عموم اندیشمندان و استادان درس انقلاب اسلامی به منظور اشراف بیشتر بر موضوعات مهم روز و دستاوردهای گران‌سنگ انقلاب کبیر اسلامی و بهترین روش های ارتباط با نسل جوان دانشگاهی و تأثیرگذارترین شیوه های تبیین، همواره بر قرار باشد.

وی در ادامه به موضوع این نشست ملی اشاره کرد و گفت: موضوع اصلی چهاردهمین نشست سالانه اندیشمندان و استادان درس انقلاب اسلامی دانشگاه های کشور که ۱۹ و ۲۰ بهمن امسال در حرم مطهر برگزار خواهد شد، به «انتخابات پیش رو، تحلیل رویدادهای منطقه» اختصاص دارد و در حوزه انتخابات پیش رو به محورهایی همچون جایگاه مجلس شورای اسلامی در سیاستگذاری و هدایت امور کشور، ویژگی‌های نمایندگان شایسته برای مجلس و قانونگذاری، شرایط و الزامات قانون مناسب برای تحقق عدالت و پیشرفت در کشور، رابطه مطلوب قوۀ مققنه با سایر نهادها برای تحقق الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت و جایگاه شایسته مجلس در گام دوم انقلاب، برگزار می گردد و با توجه به اهمیت بسیار زیاد انتخابات یازدهم اسفندماه، امید است مباحثی که در این نشست مطرح می شود، در راستای تنویر افکار عمومی، موثر و مفید فایده واقع گردد.

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه علاوه بر مباحث مربوط به انتخابات، رویدادهای منطقه نیز در این نشست مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرند، گفت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ۱۵ فروردین امسال در دیدار سران قوا و برخی مسئولان و کارگزاران نظام با ایشان، برمسئله افول قدرت آمریکا تاکید فرمودند. نکته‌ای دقیق و مهم که بشارت آن با وقوع انقلاب اسلامی ایران برای ملت‌های جهان داده شد و اکنون این مسئله بیش از پیش، حتمی و مسلّم تلقی می شود. ایشان در این دیدار توجه همگان را به مسئله‌ی تحوّلات جهانی جلب کرده و یاد آور شدند: «دنیا امروز در معرض یک تحوّل سیاسی مهم قرارگرفته است؛ و وضع نظم جهانی نیز در حال تغییر است.». جنایات سبوعانه رژیم منحوس صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه که با حمایت های عریان و تمام قد دولت جنایتکار آمریکا صورت می گیرد، بیش از پیش پوشالی بودن ادعاهای نظام سلطه را در مورد حقوق بشر، برای همگان هویدا کرده است و این اقدامات ددمنشانه، افول این قدرت های شیطانی را بیش از پیش در جهان، سرعت بخشیده است. درک این واقعیت مهم و افول که صرفا در حوزه سیاسی نیز نمی‌باشد و ابعاد بسیار گسترده تری دارد، تنها منحصر به مردم ایران یا امت اسلامی نیست، بلکه درحال حاضر بسیاری از اندیشمندان غربی و آمریکایی و کارشناسان برجسته سیاسی و اقتصادی آن‌ها نیز برآن صحه می گذارند. در روز دوم چهاردهمین نشست سالانه اندیشمندان و استادان درس انقلاب اسلامی دانشگاه های کشور، به این موضوع و رویدادهای منطقه، به صورت تخصصی پرداخته خواهد شد.

شایان ذکر است، اندیشمندان و اساتید گرانقدر درس انقلاب اسلامی، جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام جهت حضور در چهاردهمین نشست سالانه اندیشمندان و استادان درس انقلاب اسلامی دانشگاه های کشور، می‌توانند به پایگاه اینترنتی shahecheragh.ir/hamayesh مراجعه فرمایند.

کد خبر 1743800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha