پیشنهادهای مدیر رسانه استانی به استاندار و اعضای ستاد بزرگداشت دهه فجر در استان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت:اگر مجموعه‌های علمی و دانشگاهی همایشی تحت عنوان «یک قرن مقاومت» در ایام الله دهه فجر داشته باشیم، می تواند تاثیرگذاری لازم را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «امیر رئوف» شب گذشته در نخستین نشست ستاد برنامه ریزی بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: ایام الله دهه فجر امسال با اعیاد رجبیه و روز ۲۲ بهمن با نخستین روز شعبان المعظم مصادف شده و به غیر از یک روز که با شهادت امام موسی کاظم علیه السلام تلاقی پیدا کرده، کل ایام الله دهه فجر بی بدیل است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیش بینی شده که اگر فرمانداران همراهی لازم را داشته باشند، ما از دو روز قبل از آغاز دهه فجر تا انتهای ایام الله دهه فجر به غیر از شب شهادت امام موسی کاظم علیه السلام در همه مراکز شهرستان‌های استان و حتی برخی از روستاها جشن باشکوهی با حضور مردم برگزار کنیم و در این جشن‌ها موضوع سرودهای انقلابی را به رقابت بگذاریم.

وی ادامه داد: صدا و سیما از سنوات قبل یک طرحی را در دستور کار قرار داد و با همکاری آموزش و پرورش گروه‌های سرود که سرودهای انقلابی را در مراکز شهرستان های مختلف هم خوانی می‌کنند به صورت زنده در هر جشن سرود خود را اجرا می‌کنند و سپس در بستر فضای مجازی با رای مردم، گروه سرود برتر انتخاب می‌شود.

رئوف افزود: اگر مسئولان محلی در شهرستان‌ها برای برگزاری این جشن همکاری لازم در زمینه آذین بندی، پذیرایی، جایگاه و ... را داشته باشند، صدا و سیما می‌تواند امکانات پخش تلویزیونی، مجری و... را در دستور کار قرار دهد که اگر این کار رقم بخورد، به نظر می‌رسد که در نوع خود شاخص باشد، ضمن اینکه در سنوات گذشته در کمتر استانی بود که چنین اتفاقی صورت بگیرد .

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ما برای اینکه بتوانیم استان خود را در حوزه مردمی سازی جشن‌های ایام الله دهه فجر برجسته کنیم، نیاز به رویدادسازی داریم.

وی به عنوان پیشنهاد چند رویداد را مطرح کرد و گفت: ما دو رویداد بسیار مهم را داشتیم که کمتر بر روی آن کار صورت گرفته، یکی جنگ «تنگ تامرادی» و دیگری «جنگ گجستان» و نامه‌هایی که حضرت امام خمینی(ره) خطاب به علمای بلاد صادر فرمود و از نقش عشایر استان تجلیل و تمجید کردند.

رئوف یادآور شد: اگر مجموعه‌های علمی و دانشگاهی مثل دانشگاه یاسوج محور این کار باشند و همایشی تحت عنوان «یک قرن مقاومت» ما بتوانیم در ایام الله دهه فجر داشته باشیم، می تواند تاثیرگذاری لازم را داشته باشد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزود: در جنگ «تنگ تامرادی» در تاریخ نوشته شده «زمانی که عشایر بویراحمد در منطقه گچساران حضور داشتند، شرکت ملی نفت انگلیس احساس خطر می‌کند و نامه‌ای را به سرکنسول بریتانیا در شهر شیراز می‌نویسد و آنها نیز نامه را به سفیر کبیر بریتانیا در تهران ارجاع می‌دهند و رضا شاه به شیبانی دستور می‌دهند که با یک لشکر عشایر را در گچساران قلع و قم کن»، که از قضا در درگیری جنگ «تنگ تامرادی» سرلشکر شیبانی و لشکر رضاخانی شکست می‌خورند و بعدها سرلشکر شیبانی به کشور فرانسه پناهنده می‌شود و خاطرات خود را از این موضوع ثبت می‌کند که این موضوع در تاریخ نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال دیگر واقعه «جنگ گجستان» که اگر ما واقعه ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ را به عنوان یک نقطه عطف در تاریخ انقلاب اسلامی قلمداد کنیم، «جنگ گجستان» فروردین و اردیبهشت سال ۱۳۴۲ رقم می خورد و در دوره‌ای که بعدها حضرت امام (ره) خطاب به یکی از یاران خود اظهار می‌کند «ای کاش ما در کنار برادرانمان در کوه‌های بویراحمد بودیم و به این عزیزان کمک می‌کردیم».

رئوف خاطرنشان کرد: این‌ها موضوعاتی هستند که متاسفانه برای این استان کمتر بیان و تبیین شده و اگر این رویدادها در هر کجای کشور اتفاق می‌افتاد، کتاب‌های بسیاری نوشته می‌شد و تلاش می‌کردند رشادت و غیرت مردم در مبارزات انقلابی را به واسطه رویدادها برجسته سازی کنند؛ یا سایر قیام‌هایی از جمله قیام مردم بهمئ، قیام مردم سوق بر علیه رژیم ستم شاهی که اتفاق افتاد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پیشنهاد می‌شود اگر استاندار استان موافقت کنند چند مجموعه دانشگاهی همایشی با همین عنوان‌ها برگزار کنند و مقالاتی ارائه شود و از دل این مقالات کتاب‌هایی بسیاری استخراج شود و این موضوعات به عنوان یک سند تاریخی در استان ماندگار می‌ماند.

وی تاکید کرد: رویدادسازی دوم این است که دستاوردهای بزرگی بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد رقم خورده و این‌ها به تعبیر بسیاری از بزرگان، خدمات نظام به استان در طول تاریخ خود انقلاب نیز بی‌نظیر است.

رئوف یادآور شد: ما یک اتفاقی را در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی رقم زدیم و استانداران قبل از انقلاب را در قالب یک برنامه تلویزیونی دعوت کردیم و هر کدام خاطرات خود را از زمان قبول مسئولیت در این استان مطرح کردند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: به یاد دارم دکتر نیک روش به عنوان نخستین استاندار کهگیلویه و بویراحمد که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ بود، زمانی که وارد صدا و سیمای مرکز استان شد در فیلم مشاهده کردم که گریه امان وی را بریده بود، می‌گفت «من سال ۱۳۵۸ به عنوان استاندار این استان بودم، راه، جاده و امکاناتی در استان نبود، ولی هم اکنون احساس می‌کنم نظام جمهوری اسلامی خدمات زاید الوصفی را به این استان گسیل داشته است».

وی اظهار کرد: به نظر می‌رسد اگر همایش استانداران استان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در یکی از روزهای دهه فجر برگزار شود و آنها بازخوانی از خدمات ارائه شده انقلاب و نظام در طول دوران خدمت خود در استان داشته باشند و حتی از تجارب آنها در زمینه رشد و پیشرفت استان کمک گرفت، می تواند تاثیرگذار باشد.

رئوف ادامه داد: در زمینه پویشی که مطرح شد آمادگی کامل داریم که با هماهنگی رسانه‌های استان، کمیته رسانه‌ها و تبلیغات تا مردم خاطرات خوب خود را از زمان پیروزی انقلاب و حتی اتفاق‌هایی که به برکت انقلاب اسلامی برای زندگی شخصی آنها رقم خورده را در قالب ویدئوهای چند دقیقه‌ای ضبط و برای صدا و سیما ارسال کنند تا در تلویزیون به عنوان خاطرات انقلاب پخش شوند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ما از هم اکنون برای موضوع انتخابات افرادی که در انتخابات گذشته به عنوان هیئت اجرایی و یا نظارت سر صندوق‌های رای حضور داشتند، خاطرات این افراد ضبط شده و تحت عنوان «صندلی خاطره» به تعداد حدود ۳۰۰ خاطره ضبط شده و در جدول پخش قرار دارد که این خاطره‌ها بسیار جذاب و شنیدنی هستند.

وی خاطرنشان کرد: در افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های استانی در ایام الله دهه فجر پیشنهاد می‌شود که این کار با حضور شخصیت‌های ملی صورت گیرد.

رئوف افزود: صدا و سیمای مرکز استان این آمادگی را دارد که با هماهنگی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و همکاری مسئولان کمیته‌ها در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی برنامه‌های خود را با تکیه بر وجهه مردمی بودن برای مخاطبان تشریح و تبیین کنند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای راهپیمایی روز ۲۲ بهمن پیشنهاد می‌شود که کمیته‌ها جنبه شادی این جشن را مدنظر قرار دهند، زیرا در همه دنیا روزهای ملی به عنوان یک جشن سیاسی مد نظر قرار می‌گیرد و باید مخاطب شناسی نیز در راهپیمایی ۲۲ بهمن صورت گیرد.

کد خبر 1743809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha