افتتاح سلامتکده طب ایرانی در ساری

سلامتکده طب ایرانی در ساری با حضور مدیر کل طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، رئیس علوم‌پزشکی مازندران و مسولان و پزشکان در ساری افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، فرهاد غلامی_ رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، پنجشنبه(۲۱دی) در آئین افتتاح سلامتکده طب ایرانی حکیم طبری دانشگاه در ساری اظهار کرد: طب ایرانی یک میراث بزرگ نیاکان ما است که گنجینه علمی و فرهنگی دانشمندان و حکیمان گذشته است که سال‌ها تجربه خود را در قالب طب ایرانی ارائه دادند و این سلامتکده گامی بزرگ برای توسعه طب ایرانی است.

وی افزود: سابقه بزرگ علمی و فرهنگی طب ایرانی بر توجه به طب اهل بیت علیه السلام و تلاش برای نشان دادن همه جنبه‌های مذهب تشیع در کشورمان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآورشد: در استان مازندران شخصیت بزرگی است به نام حکیم طبری که در قرن سوم می‌زیست و استاد دانشمند رازی بود و این سلامتکده به نام ایشان نامگذاری شده است.

غلامی گفت: ارزش علمی، درمانی، پیشگیری و فرهنگی و حتی مذهبی فراوانی در طب سنتی آمیخته شده است که باید از آن بهره ببریم.

وی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت به دنبال حفظ، توسعه و تثبیت طب ایرانی است و ارزش اقتصادی طب ایرانی نیز برای کشور مفید خواهد بود و در تولید دارو اگر بتوانیم در جهان خود را معرفی کنیم قطعاً آورده‌های فراوانی در پی خواهد داشت.

کد خبر 1743902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha