انتخابات نماد آزادی مردم است

حجت الاسلام اکبر افشارمنش انتخابات را مظهر عزت ملی و پشتوانه امنیت ملی دانست و خاطرنشان کرد: انتخابات نماد آزادی مردم است، مردم در انتخابات سرنوشت خود را تعیین می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۲۲ دی ماه) حجت الاسلام اکبر افشارمنش در خطبه های نماز جمعه رودبار جنوب، ضمن تبریک فرارسیدن ماه رجب، گفت: بهار روح و معنویت انسان‌ ها در ماه رجب آغاز می‌شود و در روایت است که رسول خدا (ص) فرمود؛ رجب ماه بزرگ خداست.

امام جمعه رودبار جنوب افزود: کسی که یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد این عمل باعث خشنودی خدا می شود و غضب الهی از او دور می‌گردد و دری از درهای جهنم بر روی او بسته می‌شود، موقعیت‌های بسیاری برای ما پیش می‌آید که بتوانیم خود را سبک‌بال کنیم نباید آن‌ها را از دست دهیم.

وی بیان کرد: یکی از این موقعیت‌ها ماه رجب است، در این ماه، رحمت های الهی بر امت پیامبر (ص) سرازیر می شود و روایت داریم وقتی ماه رجب فرا می‌رسید پیامبر (ص) مسلمین را اطراف خود جمع می‌کرد خطبه می‌خواند.

حجت الاسلام افشارمنش ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمود؛ مسلمانان سایه افکند بر شما ماهی بزرگ و فرخنده ماهی که در آن خداوند رحمتش را می‌ریزد بر کسی که او را بپرستد خداوند عذرخواهی بنده را به دیده منت می‌پذیرد.

خطیب جمعه رودبار جنوب با اشاره به بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار ۱۹ دی ماه با مردم قم، خاطرنشان کرد: از شاخصه های مردم داری مسئولان اعتماد قلبی به مردم، شخصیت‌های معروف را بر آنها ترجیح ندادن،
حضور باکیفیت در بین مردم، حضور جهت‌دار و معرفت بخش در بین مردم، دعوت به حضور مردم در همه صحنه‌ها، آگاهی از راهبرد اساسی دشمن در بیرون کردن مردم از صحنه، سعه صدر اجتماعی، سعه صدر سیاسی، تحمل سلایق مختلف و دعوت به مشارکت در انتخابات است.

وی انتخابات را مظهر عزت ملی و پشتوانه امنیت ملی دانست و خاطرنشان کرد: انتخابات نماد آزادی مردم است، مردم در انتخابات سرنوشت خود را تعیین می‌کنند.

حجت الاسلام افشارمنش تاکید کرد: انتخابات اگر نباشد دیکتاتوری یا هرج‌ و مرج است و حضور مردم در پای صندوق‌ های رأی بیعت با امام و شهیدان می باشد و موجب سربلندی نظام و اعلام وفاداری مجدد به نظام اسلامی است.

امام جمعه رودبار جنوب با بیان اینکه انتخابات، امتحان چهار گروه است، ابراز کرد: اول امتحان مجریان و ناظران است که آیا فقط قانون برای آن‌ها مهم است یا حزب، باند و گروه؟ اگر فقط قانون برای آن‌ها مهم باشد پیروز این میدان هستند با توجه به شناختی که از کلان اجرا و نظارت داریم آنها قانونمدار هستند.

وی افزود: دوم انتخابات امتحان برای افراد، احزاب و گروه‌هایی است که به مردم لیست می‌دهند آیا این‌ها منافع ملی را در نظر می‌گیرند یا حزبی و جناحی؟ سوم در تبلیغات انتخاباتی باید احراز صلاحیت شدگان واقعیت را بگویند اگر باغ سبز دروغین نشان دهند مردود این امتحان هستند.

حجت الاسلام افشارمنش اظهار کرد: چهارم انتخابات امتحانی برای رد صلاحیت شدگان است که آیا کل نظام را زیر سوال می‌برند یا از طریق قانون یعنی اعتراض را دنبال می‌کنند؟ اگر قانونی را دنبال کنند پیروز میدان خواهند بود.

خطیب جمعه رودبار جنوب با اشاره به ۲۶ دی ماه سالروز فرار شاه ملعون از ایران، اضافه کرد: محمدرضا پهلوی برای دومین بار در (۲۶ دی) سال ۵۷ فرار کرد و این‌بار دیگر بازگشتی در کار نبود با خروج محمدرضا پهلوی از ایران ۱۸ ماه در به دری او آغاز شد و در طول تاریخ ایران فرار شاهان به ندرت اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه شاهی که دو بار از کشورش گریخته احتمالا محمدرضا پهلوی است، عنوان کرد: محمدعلی شاه قاجار از خشم مشروطه‌خواهان به سفارت روس پناهنده شد، احمد شاه قاجار پس از عزل به خارج از کشور رفت، شاه سلطان حسین صفوی درحالی که محمود افغان و سپاهیانش بر دروازه شهر بودند همچنان مشغول خط نویسی بود.

حجت الاسلام افشارمنش ادامه داد: محمد خوارزمشاه پس‌ از جنگ‌های محدود با سپاه مغول به آب جیحون زد، لطفعلی خان زند به مدت یکسال در قلعه‌ بم در برابر محاصره آقا محمد خان قاجار مقاومت کرد و سرانجام با رشادت حلقه‌ محاصره را شکافت اگر چه با خیانت یکی از همراهان به دام افتاد اما تا آخرین نفس جنگید.

امام جمعه رودبار جنوب گفت: هر دوی پادشاهان بزدل پهلوی با خفت و خواری فرار را برقرار و جنگیدن ترجیح دادند و این نتیجه اعتماد به آمریکا است و حتی افرادی مثل قذافی در لیبی مبارک در مصر و صدام در عراق اشرف‌ غنی در افغانستان طعم تلخ این اعتماد خانمان‌ سوز را چشیدند.

کد خبر 1743922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha