حادثه تروریستی کرمان سلاح کهنه و بی اثر غرب برای خالی کردن صحنه توسط ملت ایران است

امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: امروز سلاح کهنه و بدون اثر غرب برای ملت ایران یعنی خالی کردن صحنه‌ها را به صورت دیگری تعقیب می‌کنند و شهادت شهدای کرمانِ ولایی و انقلابی در همین راستا است تا مردم صحنه‌ها را خالی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نمازجمعه(۲۲ دی) با اشاره به مناسبت‌های ماه رجب و نیز اشاره به سالروز شهادت فدائیان اسلام و شهید حکیم و شهیدان مظلوم و مقتدر حادثه خونبار کرمان؛ سالروز فرار شاه از کشور را مورد اشاره قرار داد و نکاتی در این باره بیان کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: فرار شاه از کشور نشان داد که اراده‌ها در دستگاه تا دندان مسلح طاغوت می‌توانند پیروز شوند که اولین علامت آن با فرار شاه مشخص و نشان داد خون بر شمشیر پیروز است و همت و پیوستن مردم به انقلابِ امام، انقلاب را به پیروزی می‌رساند.

وی ادامه داد: این فرار همچنین نشان داد اگر دنیای استکبار هم پشت نیروی تا دندان مسلح صف بکشد اما در برابر اراده مردم کاری نمی‌کند و امت و امام با اتکاء بر خدا پیروز می‌شود و این پیروزی روند خود را با سرعت طی کرد و امام و امت در برابر قلدران پیروز شدند.

امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: امروز هم سلاح کهنه بدون اثر غرب برای ملت ایران یعنی خالی کردن صحنه‌ها را به صورت دیگری تعقیب می‌کنند و شهادت شهدای کرمانِ ولایی و انقلابی در همین راستا است که مردم صحنه‌ها را خالی کنند اما به فضل خدا و با شناسایی دقیق مجریان و عوامل پشت صحنه و تحقق فرمان امام جامعه سرکوبی سخت و محکم در انتظار عاملان و مسببان این حادثه است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن انتخابات بر حضور پررنگ و پرشور پای صندوق های رای تاکید و این حضور را دخالت در سرنوشت خود و کشور و کمک به آبادانی و امنیت و تلاش برای روی کارآمدن افراد لایق و شایسته و کنارکشیدن از انتخابات را واگذار کردن حق خود به دیگران و سلب فرصت از خود دانست.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی یکی از مسائل مهم را رقابت سالم و به دور از حاشیه دانست و خاطرنشان کرد: مراقب باشید کدام کاندیداها دنبال حاشیه سازی و کدام یک دنبال سلامت انتخابات هستند؛ کسانی که به جای پرداختن به صلاحیت خود دنبال تخریب رقبا هستند از هر فکر و جناحی که باشند، دنبال سلامت انتخابات نیستند؛ باید توجه داشت رقابت مومنانه را در دستور کار قرار بدهند که رقابت مومنانه، التزام عملی به اسلام است که معیار و مبنای آن رعایت اخلاق اسلامی در همه زمینه‌ها است.

وی با متذکر شدن این مطلب که کسانی التزام عملی به اسلام دارند که اخلاق دینی و اسلامی را آنگونه که کتاب و سنت می گوید، پیاده کنند؛ افزود: کسانی که از این خط خارج می شوند التزام عملی آنان به اسلام دچار مشکل است؛ رقابت مومنانه همچنین التزام عملی رقبا و کاندیداها به ولایت فقیه است و نشانه التزام عملی به ولایت فقیه جامه عمل پوشاندن به فرمایشات ایشان است؛ کسانی که حرف از ولایت فقیه می‌زنند اما در صحنه عمل معارض با فرمایشات ایشان حرکت کنند در التزام عملی به ولایت فقیه دچار مشکل هستند لذا بر مردم بصیر و آگاه و فهیم است تا رقبا را کاملاً زیر نظر داشته باشند که التزام عملی به اسلام و ولایت در کدام پررنگ تر است.

امام‌ جمعه کرمان سپس به حوادث تلخ و سیاه غزه و سکوت مرگبار مجامع بین‌المللی اشاره و تصریح کرد:  غده سرطانی در مرکز جغرافیای اسلام کاشتند و با همه ظرفیت حقوقی از او دفاع کرده و بارها از حق وتو برای حمایت از او استفاده کردند و امروز استکبار در دریای سرخ رسماً وارد جنگ به نفع اسرائیل شده و  یمن شجاع و مبارز و تاریخ ساز را مورد هدف قرار داده است.

وی تاکید کرد: اما این اشتباه محاسباتی در روزهای آینده تبدیل به فرار مفتضحانه آمریکایی ها از منطقه و گورستانی برای آنان خواهد شد اگر پای خود را کنار از این صحنه کنار نکشند.

کد خبر 1743925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha