طرح پایگاه قرآنی در مسجد امام حسین(ع) نیمروز افتتاح شد

پایگاه قرآنی مسجد امام حسین(ع) روستای الله آباد بخش مرکزی شهرستان نیمروز میزبان برپایی اولین کرسی تلاوت قرآن کریم در مسجد پایگاه قرآنی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، به  همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیمروز و با همیاری ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان سیستان و بلوچستان، مراسم افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد شهرستان نیمروز در مسجد امام حسین(ع) همراه با برپایی کرسی تلاوت قرآن برای یاد بود شهدای حادثه تروریستی کرمان در این مسجد برگزارشد.

این مراسم با حضور فرماندار شهرستان نیمروز،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،رئیس کتابخانه های عمومی،رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ، جمعی از فعالان و پیشکسوتان قرآنی روستای الله آباد بخش مرکزی شهرستان نیمروز برگزار شد و در این محفل قاری برجسته استان سیستان و بلوچستان حاج حسن جلالی نژاد به تلاوت آیاتی چند از کلام وحی پرداخت و حضرت حجت الاسلام و المسلمین جاودان روحانی مسجد امام حسین(ع)و مربی طرح مسجد پایگاه قرآنی نیز به تفسیر آیات تلاوت شده پرداخت.

میلاد یزدان پناه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیمروز نیز در حاشیه برگزاری محفل انس با قرآن بیان داشت: واژه پرمحتوا مهندسی فرهنگی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است مغفول مانده و باید مورد بررسی قرار بگیرد.

یزدان پناه افزود: بهترین مکان برای مهندسین فرهنگی مساجد است که می توان در راستای ترویج فرهنگ از آنها به خوبی استفاده کرد و شاهد شکوفایی استعداد های برتر بود  و دراین راستا اولویت حوزه فرهنگ، تقویت مسجد است که در آن صورت افق روشن و امیدوارکننده‌ای در فرهنگ و هنر رقم خواهد خورد.

وی افزود: در گام دوم نیز تربیت محور مهم و تاثیرگذاری است و در این راستا تقویت پایگاه‌های فرهنگی و هنری اهمیت دارد و در برنامه های مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و بویژه شهرستان نیمروز قرار دارد.

رئیس اداره فرهنگ‌و ارشاد اسلامی نیمروز گفت: مسجد از صدر اسلام تاکنون جایگاه ویژه‌ای در تعلیم، تربیت و پرورش افراد و عامل مهم ترویج فرهنگ قرآنی است. قرآن نیز زمینه‌ساز بسط و گسترش فعالیت‌های مسجدی است که در این راستا تقویت آموزش قرآنی در مساجد مورد توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.

کد خبر 1743927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha