تجهیز مسجد جامع آستانه در قزاقستان با سیستم گرمایشی مدرن

مسجد جامع آستانه در قزاقستان به عنوان بزرگ‌ترین مسجد در منطقه آسیای مرکزی به سیستم گرمایشی جدید برای کاهش انتشار کربن و کاهش مصرف انرژی به منظور راحتی نمازگزاران در زمستان سخت این کشور مجهز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الوسط، شرکت دانفوس، گروه مهندسی چند ملیتی دانمارکی، اعلام کرد: مسجد جامع آستانه، بزرگ‌ترین مسجد در منطقه آسیای مرکزی را با راه حل جدید گرمایش حرارتی دانفوس مجهز کرده است که به کاهش انتشار کربن، دستیابی به آینده ای پایدارتر و کاهش ۱۷۰۵ درصدی کاهش گرما کمک می کند.

این راه حل گرمایش موثر و کارآمد، راحتی را برای نمازگزاران در زمستان سخت قزاقستان، زمانی که دما تا  منفی۵۰ درجه سانتیگراد کاهش می یابد، تضمین می کند.

ویژگی سیستم گرمایشی جدید، انتشار کربن کم است که به دستیابی به آینده ای پایدارتر کمک می کند؛ انتظار می رود صرفه جویی سالانه گرمایش به ۵۵ هزار دلار آمریکا برسد که پرداخت هزینه‌های راه حل جدید پس از ۸ سال را تضمین می کند.

«زیاد البوالیس» رئیس منطقه ای دانفوس در ترکیه، خاورمیانه و آفریقا، گفت: مسجد جامع آستانه به دلیل وسعت وسیع خود در زمستان سخت با چالش های گرمایشی روبه رواست. ما توانستیم راه حلی ارائه دهیم که گرما به طور موثر در سراسر ساختمان وسیع مسجد با کاهش مصرف انرژی پخش شود.

 مسجد جامع آستانه، بزرگ‌ترین مسجد منطقه آسیای میانه و یکی از بزرگترین مساجد جهان است که گنبد اصلی آن، بزرگ ترین گنبد در نوع خود در جهان است، ارتفاع  آن ۸۳.۲ متر و قطرآن ۶۲ متر است.  همچنین طول چهار مناره اطراف مسجد به ۱۳۰ متر می رسد که  به پنج قسمت تقسیم شده و نماد پنج رکن اسلام شهادت، نماز، روزه، زکات و حج است.

 گرمایش دانفوس کاهش مصرف گرما را حتی زمانی که  مسجد خالی باشد از طریق کنترل دقیق دمای داخلی فراهم می کند. این مسئله  باعث افزایش بهره وری انرژی به همراه حفظ شرایط ایده آل در داخل مسجد می شود.

 الباوالس افزود: ساختمان‌ها دومین منبع بزرگ انتشار کربن در جهان و مناطق شهری را تشکیل می دهند. این پروژه امکان افزایش پایداری را بدون افزایش هزینه ها را تثبیت می کند.

«آلتون کوکسال» مدیر استرومپ، شرکت مهندسی که دانفوس را برای تکمیل پروژه جدید مامور کرده است، گفت: استفاده از فناوری صرفه جویی در مصرف انرژی در این پروژه بسیار مهم بود، به ویژه با صدور قوانین جدید در قزاقستان مبنی بر اینکه باید ساختمان ها استانداردهای صرفه جویی در مصرف انرژی را رعایت کنند.

کد خبر 1743928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha