انقلاب علمی و فرهنگی امام محمد باقر(ع) باعث تحول در جهان اسلام شد

امام جمعه پاتاوه ضمن تبریک سالروز میلاد امام محمد باقر(ع)، به فضایل علمی، معنوی، اخلاقی و سیاسی آن حضرت اشاره کرد و گفت:انقلاب علمی و فرهنگی امام محمد باقر(ع) باعث تحول در جهان اسلام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سیدرحمت الله سیادت» ظهر امروز( 22 دی ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه با اشاره به فرارسیدن ماه رجب، به تقوا و فضایل ماه رجب و تبریک این ماه به ذکر سخنی از امام علی (ع)، تقوا را کلید درستی، ذخیره رستاخیز، عامل آزادی از هر نوع بندگی شیطان دانست و گفت: ماه رجب، ماه تمرین تقوا، ایمان و پارسایی، نماز، استغفار، دعا، زیارت، روزه‌داری و ماه احسان و نیکوکاری است.

امام جمعه شهر پاتاوه با اشاره به اینکه شرافت مکان‌ها به اعتبار اعمالی است که در آن اتفاق افتاده، گفت: به عنوان مثال درباره مساجد، روایت دارد که هر مکانی مسجد می‌شود، به سبب خون شهیدی است که در گذشته در آن مکان ریخته شده است.

وی عظمت ماه رجب را به واسطه اموری که در این ماه واقع شده و در ماه‌های دیگر نیست، دانست و افزود: عبادت در این ماه، با عبادت در ماه‌های دیگر متفاوت بوده، زیرا ماه رجب، بهار خودسازی تزکیه، ماه الهی، ماه بندگان مخلص خداوند و فوران رحمت الهی بر بندگان باتقوا است.

حجت الاسلام سیادت با اشاره به روایتی از امام معصوم (ع)، ادامه داد:«رجب، نام نهری است در بهشت، از شیر سفیدتر و از عسل شیرین‌تر، هر که یک روز از آن را روزه بدارد، از آن بهره مند می شود».

خطیب نماز جمعه پاتاوه ضمن تاکید بر اینکه ماه رجب، ماه ظرفیت سازی‌های معنوی در حوزه فردی و اجتماعی است، بیان کرد: این ماه از حرمت و قداست خاصی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: هرچند کار ناشایست از انسان ظرفیت هایی را می‌گیرد، ولی خدای ظرفیت ده، همچنان بخشنده است.

حجت الاسلام سیادت در خطبه سیاسی نماز با تبریک مناسبت اول ماه رجب، سالروز میلاد امام محمد باقر(ع)، به فضایل علمی، معنوی، اخلاقی و سیاسی آن حضرت اشاره و بیان داشت: آن حضرت پرچمدار اتحاد اسلامی، نقش آفرینی در یکپارچه سازی مراسم حج، جریان ضرب سکه اسلامی به راهنمایی امام باقر (ع) و نقش وی در حرکت کلی ائمه اطهار علیهم السلام، انقلاب علمی و فرهنگی او باعث تحول در جهان اسلام شد.

امام جمعه شهر پاتاوه در بخش دوم خطبه به فرار شاه معدوم در 26 دی ماه و ذکر بیانات امامین انقلاب اشاره و اظهار کرد: «وقتی یک ملت اجتماع کردند بر یک مطلبی، نه قدرت شیطانی شاه توانست مقاومت کند، نه پشتیبانی ابرقدرت‌ها، بلکه مطلق قدرت‌ها، اگر اتحاد پیدا کنند، شکی نیست که نه آمریکا می‌تواند در مقابلشان کاری را انجام بدهد و نه دیگر قدرت ها».

وی ادامه داد: «ما هر کجا انقلابی عمل کردیم، پیش رفتیم و هرجا از انقلابی‌گری و حرکت جهادی غفلت کردیم، عقب ماندیم و ناکام شدیم، این یک واقعیتی است».

حجت الاسلام سیادت در فراز دیگری از خطبه سیاسی به سرخط بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم قم در ۱۹ دی ماه جاری اشاره کرد و گفت: «نقش آفرینی حضور مردم در صحنه و اینکه تکیه بر توده‌های مردم راهبرد مهم امام خمینی(ره) بود از موارد مطرح شده در این دیدار بود.

امام جمعه شهر پاتاوه بیان کرد: امام علی علیه السلام در نهج البلاغه می‌فرماید: «توده‌های مردم تکیه‌گاه دین، بدنه اصلی جامعه و ذخیره روز رویابی با دشمن  هستند».

وی به دیگر فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار مردم قم اشاره کرد و گفت: معظم له در این دیدار مردمداری را نقطه اصلی سیاست‌های نظام دانستند و افزودند«هدف از دعوت مردم به حضور، حاکمیت اسلامی، عزت اسلامی، صلاح کامل و اعتلای ملت و مقابله با استکبار است، شگردهای دشمن در راهبرد خروج مردم از صحنه از جمله تلاش برای کوچک شمردن حضور مردم در مناسبت‌ها، تلاش رسانه‌های بیگانه برای مأیوس کردن مردم به خصوص جوانان از آینده سوم، ترساندن از قدرت‌ها و از آمریکا و رژیم صهیونیستی، بی اعتقاد کردن مردم به عوامل حضور».

کد خبر 1743940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha