استفاده از مقام و موقیعت به نفع کاندیدای خاص بی انصافی در حق دیگران است

آیت الله دژکام گفت: استفاده از مقام و موقعیت به نفع کاندیدای خاص بی انصافی در حق دیگران است و این جور کارها نباید انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به مسئله انتخابات و ضرورت مراقبت آرای مردم، گفت: مسوولان در ایامی که حساسیت اجتماعی زیادتر می شود مثل همین ایامی که در باب انتخابات در پیش داریم و بالاخره مجموعه مدیران بایستی مراقب باشند ولو شخصا حمایت از کسی بخواهند کنند هیچ مانعی ندارد ولی استفاده از مقام و موقعیت به نفع کسی بی انصافی در حق دیگران است و این جور کارها نباید انجام شود.

وی با اشاره به اینکه جلسه گرفتن و هماهنگ کردن با مدیر در راستای اینکه از مدیریت خود مایه بگذارد برای انتخابات این و آن مسلما خلاف قانون است، افزود: در قانون انتخابات ما این مسئله تصریحا ذکر شده است و باید همه پیش از اینکه فضای انتخابات داغ شود این را در نظر داشته باشیم که انصاف انصاف انصاف. 

به گفته امام جمعه شیراز اگر عادلانه با مردم، با کاندیدها و با همه رفتار شود پایان انتخابات هم پایان خوشی خواهد بود از این جهت که همه می گویند نسبت به ما بی انصافی نشده است و فردی بیشتر رای آورده و همه باید احترام کنند اما اگر خدایی نکرده بی انصافی شود این درست نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مناسبت هفته آینده و سالروز فرار شاه اشاره کرد و گفت: یکی از مسائلی که در سال ۵۷ و در اوج حرکت مردم رخ داد و روز سه شنبه هفته آینده(۲۶ دی ماه) سالگرد این اتفاق تاریخی است، فرار شاه است. این شاه فرار کرد و تیتر روزنامه آن روز کیهان و اطلاعات این بود که "شاه رفت" و جوانان آمده‌ بودند وسط این جمله روزنامه ها را باز کرده بودند و نوشته بودند "شاه در رفت"، شاه در رفت از دست خشم تمام مردم در رفت و اینجوری بود.تمام ملت بر علیه شاه خشم داشتند و خودش آمد در تلویزیون آن روز گفت صدای شما مردم را شنیدم یعنی فریادی که می‌گفت "کاخت کنم زیر و زبر" آنقدر بلند شد که در نیاوران و سعدآباد شنیده شد و فهمید یک ملت بر علیه او فریاد می زنند. 

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه شاه در رفت از دست کسانی که تکه تکه شدند اما نگذاشتند دیانتشان لطمه بخورد، گفت: نواب صفوی ها در این مسیر کشته شدند که در همین ایام سالگرد آنهاست، تکه تکه شد این سید

به گفته وی، آمریکایی‌ها و هم پیاله هایش بعد از انقلاب به نظرشان می رسید روی کسانی از جمله سازمان منافقین و... سرمایه‌گذاری کنند به جایی می رسند اما هر چه گذشته دیدند نتیجه ندارند و بعضا به این نتیجه رسیدند که اگر بخواهند کاری کنند این است که بیایند شاه را تطهیر کنند و مرتب در رسانه های خود این کار را انجام می دهند اما شما خودتان روزی که رفت نوشتید چه بوده است و بروید نوشته‌های خودتان را ببینید.بدبخت‌ها و دروغگوها، دروغ هیچ وقت اساس خیری نمی شود و آمریکایی‌ها دروغ می گویند و رهبر معظم فرمود مثل فلان جانور دروغ می گویند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: دروغ‌ها را جوانان باور نکنند و مطالعه کنند، در اسنادی که خود آنها نوشته اند مطالعه کنند تا بدانند این خاندان پهلوی از اول تا آخر چه بوده است و چه ظلم‌هایی بر ملت ما روا داشته و چه خیانت‌هایی به دیانت این مردم کرده است.این موضوع را اگر بدانیم حس می کنیم که باید از حاصل این قیام و انقلاب بزرگ حمایت کنیم و حمایت بهتر از این نیست که پای صندوق رای بیاییم و بگوییم هرجای کشورمان هم گیر دارد با انتخابات درستش می کنیم. 

وی همچنین به خشکسالی های موجود در کشور نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه خشکسالی عجیبی در تمام کشور است و در استان ما بیشتر حس می شود، برای باران دعا کنید که این دعا اثر دارد.پیش بینی هواشناسی هست و همین حالا که خیلی دقیق شده می گویند باران نمی آید اما باران می آید یا می گویند باران می آید اما نمی آید و میبینیم که با همه دقت نمی‌دانند و بر فرض که بدانند و برخی خیال می کنند.

وی بیان کرد: اگر هواشناسی علمی پیش بینی دقیقی کرد نعوذ بالله دست خدا بسته می شود؛ خیر، ما آمدیم بگوییم خدایا دست تو باز است، خدایا وقتی همه ناامیدند تو امیدواری می‌دهی "وَهُوَ الَّذِی یُنَزِّلُ الْغَیْثَ مِنْ بَعْدِ مَا قَنَطُوا وَیَنْشُرُ رَحْمَتَهُ"(آیه 28 سوری شوری) خدا آن است که وقتی همه ناامید شدند رحمتش را نازل می کند.خدا این است و ما باورمان هست. 
 

کد خبر 1743943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha