کار شیطان آماده کردن انسان به عدم توجه به کراهت است 

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه خدای تبارک و تعالی در قرآن می فرماید که از خطوات شیطان تبعیت نکنید زیرا یکی از روش های ابلیس و شیطان آهسته نزدیک شدن به انسان است، گفت: کار شیطان این است که در ابتدا به عدم توجه به کراهت، تو را وا می دارد و سپس قدم به قدم گناه برای تو عادی می شود.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام ابراهیمی نوری_ امام جمعه رودسر در خطبه های، نماز امروز(جمعه، ۲۲ دی) ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رجب، این ماه را ماه عید برای مومنین دانست و گفت: ماه رجب ماه ولایت و برکت است.  

وی افزود: در ۱۳ رجب این ماه، میلاد با سر سعادت امام علی(ع)، در ۲۷ رجب سالروز مبعث پیغمبر اکرم(ص) و در ابتدای این ماه که از فردا آغاز می شود سالروز میلاد با سر سعادت امام محمد باقر(ع) را داریم که جا دارد تبریک عرض کنم.
 
نورری همچنین به سالروز شهادت امام هادی(ع) در دوشنبه پیش رو اشاره و بیان کرد: امیدوارم همه ما مومنان جزو رهروان این حضرات معصومین (ع) قرار بگیریم.  

وی در ادامه با بیان اینکه خدای تبارک و تعالی در قرآن یکی از روش های ابلیس و شیطان را آهسته نزدیک شدن به انسان عنوان کرده گفت: خدامی فرماید «از خطوات شیطان تبعیت نکنید». 

نوری تصریح کرد: کار شیطان این است که در ابتدا به عدم توجه به کراهت، تو را وا می دارد و سپس قدم به قدم برای تو عادی می شود.  

وی اضافه کرد: دشمنان نیز یک دفعه جلو نمی آیند، بلکه قدم به قدم جلو می آیند از این رو باید همه حواسمان باشد که در بحث عفاف و حجاب نیز مراعات کنیم تا آرام آرام آنرا از دست ندهیم.  

نوری افزود: با توجه به کمرنگ شدن شکل حجاب و عفاف در جامعه، باید با کمک مردم و مسئولان به سمت جلو و فضای معقول حرکت کنیم.  

وی در ادامه به افزایش نیرو و قدرت نمایی در منطقه اشاره و اذعان کرد: احسنت به مردم غزه و نیروهای مقاومت لبنان و یمن که شجاع و نترس پا عقب نگذاشتند و هیچ ترس و هراسی در مواجهه با دشمن ندارند.  

نوری بیان کرد: چند روز گذشته دیدیم که چگونه برخی از کشتی های آمریکا که برای بار خالی کردن رژیم صهیونسیتی اقدام کرده بودند، مورد هدف قرار گرفتند و یا در روزهای گذشته توقیف نفتکش آمریکایی که توسط ارتش جمهوری اسلامی خبرساز شد، این ها همه از قدرت مقاومت است.  

وی در ادامه به فرارسیدن ۲۶ دی ماه، سالروز فرار شاه ملعون اشاره و بیان کرد: امیدواریم خداوند سایه رهبرمان را مستدام نگاه داشته و این انقلاب را به انقلاب حضرت صاحب الزمان(عج) متصل کند.  

نوری در ادامه به معضل شهری، شهرستان یعنی، کیفیت بخشی آب شرب و پسماند اشاره و بیان کرد: مسؤلان از پوسیدگی لوله های آب می گویند که اگر چه هزینه دارد اما باید حل شود و در دپوی پسماند نیز، کارخانه که مورد اعتراض مردم و شالی کاران قرار گرفته است باید همانطور که تلاش مسئولین را ارج می نهم، اما ثمره تلاش را که مهم تر است باید ببینیم.

کد خبر 1743966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha