ترویج «معارف الهی» بزرگترین آرمان امام باقر(ع)

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه بزرگترین آرمان حضرت باقر(ع) ترویج معارف الهی و تببین حقایق قرآنی بود، گفت: جلسات علمی حضرت باقر(ع) به صورت کرسی آزاد برگزار می شد و از همه افکار و مذاهب در آن شرکت می کردند و هیچ محدودیتی وجود نداشت.

حجت الاسلام محمد مختاری-امام جمعه موقت بیرجند- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی به مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت امام باقر علیه السلام اظهار داشت: امام باقر علیه السلام مثل همه معصومین نمونه اخلاق اسلامی و انسانی بودند لکن بردباری و صبر در زندگی ایشان نمود بیشتری داشته و برای همه ما درس آموز است.

وی با بیان اینکه بزرگترین آرمان حضرت باقر(ع) ترویج معارف الهی و تببین حقایق قرآنی بود، افزود: ایشان، باقر العلوم یعنی شکافنده دانش‌ها بودند و این بالاترین خدمت به جامعه بوده و هست.

امام جمعه موقت بیرجند عنوان کرد: دوری مردم از معارف اسلامی باعث شده بود جان و روحشان مرده باشد و این‌گونه نمی شد، هر کاری برایشان کرد تا جانشان زنده شود و بعد از مدتی بنی امیه را بر انداختند.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به جلسات علمی حضرت باقر علیه السلام گفت: این جلسات به صورت کرسی آزاد برگزار می شد و از همه افکار و مذاهب در آن شرکت می کردند و هیچ محدودیتی وجود نداشت و حضرت هم با قدرت علمی غیبی که داشتند همه را بهره مند می کردند و به شبهات پاسخ می دادند.

وی در پایان بیان کرد: می توان به یک نمونه جریان مناظره حضرت باقر علیه السلام با مسیحی ها اشاره کرد که حتی هشام، حضرت را متهم کرد چون قدرت علمی حضرت می دید، ولی حضرت با آرامش مناظره کردند و غالب شدند.

کد خبر 1744026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha