برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ۲۳۰ مسجد خراسان جنوبی

حجت الاسلام سالاری مکی گفت: مراسم معنوی اعتکاف در بیش از ۲۳۰ مسجد در خراسان جنوبی با ظرفیت ۱۵ هزار و یکصد نفر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام حجت سالاری مکی امروز (۲۳ دی) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: ماه مبارک رجب، شعبان و رمضان به تعبیر بزرگان ماه های کاشت، داشت و برداشت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه اعتکاف، سفر از جسم به جان است، افزود: به برکت خون شهدا و امام راحل شرایطی فراهم شده است که به همت خادمان اعتکاف در سراسر کشور این زمینه فراهم شده است که در بیش از ۲۳۰ نقطه در خراسان جنوبی با ظرفیت ۱۵ هزار و یکصد نفر میزبان معتکفین باشیم.

حجت الاسلام سالاری مکی در ادامه گفت: در بشرویه ۱۱ مسجد، طبس ۱۷ مسجد، زیرکوه ۲۵ مسجد، نهبندان ۹ مسجد، بیرجند ۴۰ مسجد، خوسف ۱۵ مسجد، قاین ۳۰ مسجد، سرایان ۱۴ مسجد، درمیان ۳۰ مسجد، سربیشه ۱۰ مسجد و فردوس هفت مسجد و خضری ۱۱ مسجد میزبان معتکفین خواهند بود.

وی اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب جمعیت جوان در مراسم اعتکاف در خراسان جنوبی شرکت کردند که از این تعداد بیش از ۸ هزار نفر از بانوان بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در خصوص بحث روایتگری اعتکاف عنوان داشت: در سال گذشته به بحث روایتگری اعتکاف نپرداختیم و امسال حدود ۷۰ نفر از دختران حاج قاسم بحث روایتگری حال خوش اعتکاف در استان را بر عهده گرفته اند.

وی ادامه داد: دختران حاج قاسم تیم های مختلفی هستند که به کنشگری فرهنگی و اجتماعی می پردازند و جزو قرارگاه نوجوانانه هستند.

حجت الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه ثبت نام اعتکاف از ۲۳ دی ماه در سامانه جامع اعتکاف شروع شده است، افزود: علاقمندان تا ۳۰ دی مهلت دارند در سامانه جامع اعتکاف به آدرس etekafskh.ir ثبت نام کنند.

وی به بحث حضور مبلغان در مراسم اعتکاف در مساجد خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: در این راستا حدود ۴۰ مبلغ ویژه دانش آموزی از قم و مشهد و ۴۰۰ مبلغ بومی به صورت ویژه به بحث اعتکاف خواهند پرداخت.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در پایان عنوان کرد: برگزاری حلقه های تبیینی، مسابقه کتابخوانی ویژه معتکفین، رادیو اعتکاف، تدبر در سوره انشراح و آیات ظلم ستیزی را طی این ایام در دستور کار داریم.

کد خبر 1744068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha