پرونده جنایات اسرائیل در لاهه/ائتلاف آمریکایی-انگلیسی هم راه نجات نبود

دکتر هانی زاده با اشاره به ماجراجویی های خطرناک ائتلاف آمریکایی-انگلیسی در منطقه، گفت: پرونده جنایات جنگی اسرائیل در دادگاه لاهه در حال بررسی است.

دکتر حسن هانی زاده درخصوص علل حمله ائتلاف آمریکایی- انگلیسی به یمن به خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان گفت: یمن و انصارالله به عنوان یکی از پنج کشور عضو محور مقاومت از ابتدای طوفان الاقصی در چارچوب یک نگاه اسلامی و انسانی به مردم غزه وارد عمل شدند و کشتی های حامل سلاح برای رژیم صهیونیستی را در تنگه باب المندب توقیف کردند.

کارشناس امور خاورمیانه، اقدام یمن در توقیف کشتی های حامل سلاح برای رژیم صهیونیستی را اقدامی بازدارنده عنوان کرد و افزود: این اقدام در چارچوب قوانین بین المللی قرار دارد زیرا تنگه باب المندب بخشی از قلمرو دریایی یمن است و انصارالله و ارتش یمن بخشی از حاکمیت این کشور تلقی می شود.

وی با اشاره به شهادت ۲۳ هزار نفر از مردم بیگناه غزه در بمباران های مکرر ارتش رژیم صهیونیستی طی ۱۰۰ روز گذشته، تصریح کرد: توقیف کشتی های حامل سلاح، صرفا برای تضعیف پیکره رژیم صهیونیستی و برقراری آتش بس در غزه است حتی در این راستا و برای اینکه ارتش رژیم صهیونیستی را از ادامه بمباران غزه منع کنند، بندر ایلات را با موشک منهدم کردند.

ائتلاف آمریکایی-انگلیسی اقدامی ماجراجویانه و خطرناک در منطقه

دکتر هانی زاده خاطرنشان کرد: وقتی ائتلاف آمریکایی-انگلیسی به عنوان هم پیمان اسرائیل، این رژیم غاصب را در شرایط ضعف دید، به چند شهر یمن حمله کرده و آنها را بمباران کردند که اقدامی خطرناک و ماجراجویانه است و می رود شرایط منطقه را پیچیده تر کند.

وی آینده منطقه را پرتنش پیش بینی کرد و گفت: انصارالله امکاناتی در اختیار دارند که می توانند به منافع آمریکا، انگلیس و اسرائیل آسیب وارد کنند. انصارالله به کشتی های بیشتری حمله خواهد کرد که این مساله موجب خواهد شد که بهای نفت در بازارهای جهانی به بالاترین نرخ خود برسد

دکتر هانی زاده با بیان اینکه اقدام ائتلاف آمریکایی-انگلیسی، درگیری ها در دریای سرخ را تشدید خواهد کرد، گفت: انصارالله به دلیل تجربه گرانسنگی که در طول سال ها جنگ با عربستان داشته است، می توانند آسیب جدی به آمریکا، انگلیس و اسرائیل  وارد کنند.

اغلب کشورهای عربی حمله به یمن را محکوم کردند

کارشناس مسائل سیاسی درخصوص واکنش کشورهای منطقه نسبت به بمباران یمن گفت: بحرین از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به دلیل وجود پایگاه پنجم دریایی آمریکا در بحرین در کنار آمریکا قرار گرفته است اما برخی کشورها با این اقدام ائتلاف همراهی کرده اند اما اغلب کشورهای عربی حمله به شهرهای یمن را محکوم کردند. به نظر می رسد نوعی شکاف در میان دیدگاه کشورهای عربی ایجاد شده است.

بررسی پرونده جنایات اسرائیل در دادگاه لاهه/ ایران وارد بازی رژیم غاصب اسرائیل نخواهد شد

وی با تاکید بر اینکه انصارالله در آینده پاسخ کوبنده ای به آمریکا و انگلیس خواهد داد، تصریح کرد: ممکن است قطر به میانجی گری خود ادامه دهد و یک آتش بس موقت برقرار شود ضمن آنکه دادگاه لاهه در حال بررسی جنایات جنگی رژیم صهیونیستی است که این امر به لحاظ حیثیتی براس اسرائیل بسیار مشکل ساز خواهد بود و دادگاه لاهه می تواند به دلیل نسل کشی، رژیم صهیونیستی را محکوم کند.

کارشناس امور خاورمیانه با اشاره به عملیات تروریستی اخیر در کرمان گفت: انفجاری که در کرمان رخ داد با پشتیبانی رژیم صهیونیستی و آمریکا بود که با عاملیت داعش انجام شده است.

ایران با دیپلماسی فعال، بحران غزه را حل خواهد کرد

دکتر هانی زاده با بیان اینکه اسرائیل به دنبال آن است که ایران را وادار به یک عکس العمل شتابزده کند، تاکید کرد: اسرائیل در تلاش است که ایران را وادار کند تا به صورت مستقیم وارد جنگ شود اما ایران در دام اسرائیل و آمریکا قرار نخواهد گرفت و از نقش دیپلماتیک خود برای حل بحران غزه استفاده خواهد کرد.

کد خبر 1744085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha