اعتکاف برجسته‌ترین مظهر بندگی در پیشگاه الهی است

سروری گفت: اعتکاف برجسته ترین مظهر بندگی در پیشگاه الهی است و سنت اعتکاف از سالیان پیش تا کنون در بین مسلمانان وجود داشته است.

عباس سروری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ضمن تبریک بمناسبت حلول ماه مبارک رجب، گفت:ماه رجب ماه خودسازی، اعتکاف و نزدیکی به خداوند است و انسان باید در این ماه رجب برای تربیت نفس خویش بکوشد و اعمال نیک‌ انجام دهد این ماه فرصتی ناب و استثنایی برای تزکیه و تهذیب روح و خودسازی است.

رئیس ستاد اعتکاف استان کرمانشاه افزود: ماه رجب ماه پر خیر و برکتی است که با انجام چند عمل مجوز ورود به بهشت برای کسی که خودسازی کرده باشد صادر و درهای رحمت و بخشش الهی به روی هر کسی باز می‌شود؛ ماهی که مناسبت‌های همچون ولادت امام محمدباقر(ع)، لیله الرغائب، میلاد امیرالمؤمنین(ع) و شکافته شدن کعبه و مبعث رسول خاتم(ص) در آن است و اعمال ویژه‌ای مانند اعتکاف و ادعیه خاصی برای استفاده از فرصت‌های این ماه وارد شده است.

وی خاطر نشان کرد: اعتکاف در اصطلاح فقهی نوعی عبادت است که انسان سه روز یا بیشتردرمسجد مقیم شود وهرسه روز روزه بگیرد و اعمال آن را انجام دهد.

سروری با اشاره به اینکه همچون سال های گذشته مراسم اعتکاف پرشور از قبل برگزار می شود، تصریح کرد:علاقه‌مندان برای ثبت نام در مراسم معنوی اعتکاف استان کرمانشاه از ۲۲ دی‌ماه به مساجد تعیین شده مراجعه تا در  مراسم معنوی اعتکاف که از ۵ الی ۷ بهمن ماه مصادف با ۱۳ الی ۱۵ ماه رجب در نقاط مختلف استان برگزار می شود حضور پیدا کنند.

رئیس ستاد اعتکاف استان کرمانشاه اظهار امسال مراسم اعتکاف ویژه خواهران در مسجد جامع و مسجد چهارمین شهید محراب الهیه و مراسم ویژه برادران در مسجد حاج شهباز خان و مراسم اعتکاف ویژه دانش آموزان در مسجد عمادالدوله واقع در بازار زرگرها، مراسم ویژه دانشجویان در دانشگاه رازی و مراسم ویژه اعتکاف برای زندانیان در زندان مرکزی کرمانشاه پیش‌بینی‌شده است.

وی گفت: با هماهنگی انجام شده است مقرر شد تبلیغات محیطی در سطح استان کرمانشاه انجام شود.

کد خبر 1744092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha