ارتقای چشمگیر کیفیت آثار در جشنواره تئاتر خیابانی رضوی

دبیر سومین جشنواره تئاتر رضوی از کیفیت بالای آثار رسیده به جشنواره خبر داد و گفت: پیش بینی می کنیم تا اتمام زمان فراخوان تعداد آثار به حدود ۱۰۰ اثر برسد.

علی محمد رادمنش در گفتگو با خبرگزاری شبستان اظهار کرد: سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی از سری برنامه‌های بیستمین و یکمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) است که با هدف اشاعه فرهنگ رضوی و توسعه معارف دینی و رضوی برای عموم مخاطبان و همچنین به منظور حمایت از هنرمندان عرصه تئاتر دینی کشور طراحی و فراخوان آن نیز ۲۹ آذر منتشر شد.

دبیر سومین جشنواره تئاتر رضوی با شاره به بهبود سطح این دوره از جشنواره گفت: شرایط جشنواره این بار مشابه سال های پیش نیست و به علت کیفیت بالای آثار رسیده در حوزه رضوی، با کمی تغییر و حساسیت بیشتر همراه است که ممکن است حتی روی برخی عزیزان هنرمند نیز اثر بگذارد.  

وی در خصوص تعداد آثار رسیده تصریح کرد: سال گذشته تعداد ۱۵۰ اثر به این جشنواره رسید و امسال نیز با توجه همزمانی این جشنواره با بعضی رویدادهای مشابه و اعلام عزیزان برای ارسال اثر تا پایان زمان تعیین شده در فراخوان یعنی ۳۰ دی ماه، پیش بینی می کنیم تا اتمام زمان تعداد آثار به حدود ۱۰۰ اثر برسد.

رادمنش با اشاره به زمان بندی جشنواره گفت: آخرین‌مهلت ارسال طرح و ایده و یا نمایشنامه پیشنهادی و سوابق ۳۰ دی ۱۴۰۲، زمان اجرای گروه‌ها ۲۵ فروردین تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ و بعد از صدور حکم هیأت انتخاب آثار، طی بازه حدود ۱۰ تا ۱۵ روزه آثار انتخاب خواهد شد.

ارتقای چشمگیر سطح کیفی آثار در سومین جشنواره تئاتر خیابانی رضوی

وی در خصوص روش های حمایت از برگزیدگان بیان کرد: در این دوره به منظور حمایت از تولید نمایش حرفه‌ای با مضمون فرهنگ و سیره رضوی در استان‌ها، به گروه‌های برگزیده در قالب تفاهم‌نامه همکاری کمک‌ هزینه اجرا پرداخت خواهد شد. همچنین پس از برگزاری اختتامیه جشنواره در صورت فراهم شدن شرایط، در طول سال ۱۴۰۳ همکاری و مساعدت‌ لازم با گروه‌های برگزیده برای اجرای عمومی در نقاط مختلف کشور و همچنین ضبط تلویزیونی آثار به عمل خواهد آمد.

دبیر سومین جشنواره تئاتر رضوی تاکید کرد: نمایشنامه‌هایی که بر اساس موضوعات مطرح شده جشنواره و تحقیق در متون و منابع رضوی و برگرفته از فرهنگ و آیین‌های رضوی نوشته شده باشند، در اولویت انتخاب قرار خواهند گرفت.

وی افزود: معرفی ابعاد دینی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی شخصیت امام رضا علیه‌السلام؛ تبیین فرهنگ و سبک زندگی رضوی و کارکرد آن در زندگی معاصر؛ ترویج پندها، حکمت‌ها و آموزه‌های فلسفی اخلاقی امام رضا علیه‌السلام؛ اندیشیدن، خودشناسی و خداشناسی از دیدگاه امام رضا علیه‌السلام؛ گشاده‌رویی با مردم و ایجاد نشاط و پویایی در جامعه در مکتب رضوی و ائمه اطهار علیهم‌السلام؛ بهره‌گیری از فرهنگ‌عامه و آیین‌های رضوی؛ ارتباط ادیان و مذاهب و مردم سایر ملل با امام رضا علیه‌السلام و ابعاد شخصیتی و معنوی حضرت معصومه سلام‌الله علیها از جمله موضوعات این جشنواره است.

رادمنش با بیان اینکه تاریخ برگزاری اختتامیه جشنواره: میلاد امام رضا (دهه کرامت۱۴۰۳) در مشهد مقدس اعلام شده است یادآور شد: اطلاع‌رسانی جشنواره از طریق تارنمای شمس توس به نشانی shamstoos.ir و فرایند ثبت‌نام و ارسال اثر از طریق سامانه portal.shamstoos.ir و همچنین در ایتا به شماره ۰۹۳۷۶۵۸۲۶۴۵ صورت می‌پذیرد.

ارتقای چشمگیر سطح کیفی آثار در سومین جشنواره تئاتر خیابانی رضوی

به گزارش شبستان؛ علی‌محمد رادمنش، نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر است که دبیری دومین دوره جشنواره تئاتر خیابانی رضوی را هم برعهده داشته و چندین دیپلم افتخار و تندیس از جشنواره‌های تئاتری از جمله فجر دریافت کرده است. این هنرمند، در عرصه تئاتر خیابانی، فعالیت‌ها و تجربیاتی گسترده و طولانی را در کارنامه خود اندوخته است.

بیست‌ویکمین جشنواره‌های فرهنگی هنری امام رضا(ع)، شاهد برگزاری هفدهمین دوره بخش تئاتر صحنه‌ای رضوی و سومین دوره بخش تئاتر خیابانی رضوی خواهد بود.

پایان پیام/

کد خبر 1744110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha