شروع طرح چهره به چهره از بستر کانون های فرهنگی هنری مساجد بود

ایوب عبدی نسب گفت: طرح چهره به چهره در ابتدا از بستر کانون های فرهنگی هنری مساجد آغاز شد و در حال حاضر بسیاری از مربیان این طرح از اعضای این کانون ها هستند.

ایوب عبدی نسب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با اشاره به تاریخچه ای از طرح چهره به چهره، گفت: بنیان گذار این طرح حجت الاسلام قرائتی است و ایشان این طرح را خدمت مقام معظم رهبری شرح دادند و رهبری نکاتی در مورد چگونگی اجرای کیفی طرح چهره به چهره فرمودند.

مجری طرح چهره به چهره جنوب کرمان به روند اجرای طرح چهره به چهره در سراسر کشور، ابراز کرد: طرح چهره به چهره بیش از ۲۲ سال است که در سطح کشور در حال اجرا می باشد و تا به امروز بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مربی و چندین هزار متربی دارد.

وی هدف از اجرای طرح چهره به چهره را تربیت دینی نوجوانان برشمرد و اظهار کرد: ورودی این طرح نوجوانان و خروجی آن جوانان‌ مومن و متعهد هستند که به جهت عقیدتی و فکری انسان های سالمی بودند.

عبدی نسب افزود: طرح چهره به چهره در جنوب کرمان از اواخر سال ۸۹‌ آغاز شد و در حال حاضر با ۴۵ حلقه تربیتی مشغول فعالیت است.

مجری طرح چهره به چهره جنوب کرمان با اشاره به کارکرد طرح چهره به چهره، خاطرنشان کرد: طرحی مربی محور و حلقه مدار است که به صورت هفتگی با رویکرد تربیتی برای نوجوان برگزار می شود.

وی مدت زمان هر دوره طرح چهره به چهره را سه سال عنوان کرد و افزود: در اجرای این طرح به دنبال کیفیت کار بر روی مخاطب نوجوان هستیم و به همین منظور حلقه های تربیتی چهره به چهره متشکل از ۱۰ تا ۱۷ نفر است.

نیک نفس بیان کرد: با توجه به تاکیدی که در سال های اخیر بر کاهش آسیب های اجتماعی شده، سعی کردیم طرح چهره به چهره را در مناطقی از شهرها که آسیب های اجتماعی بیشتر آنها را تهدید می کند، اجرا کنیم.

مجری طرح چهره به چهره جنوب کرمان اضافه کرد: پشتیبانی طرح چهره به چهره از حلقه های تربیتی شامل جذب و گزینش مربیان، پشتیبانی آموزشی از آنها، قرار دادن ۶ جلد کتاب دعوت از میان آثار حجت الاسلام قرائتی در اختیار آنها است.

وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی استانی و کشوری ویژه مربیان، ابراز کرد: حداقل هزینه برای حلقه های تربیتی جهت پذیرایی در اختیار نوجوانان گذاشته می شود.

عبدی نسب ادامه داد: سرکشی و بازدید از حلقه های تربیتی و ارسال هفتگی گزارشات مربیان از برگزاری این حلقه ها در گروه مجازی طرح چهره به چهره جنوب کرمان، بخشی از فعالیت های ما است.

مجری طرح چهره به چهره جنوب کرمان از به روز رسانی
کیفیت محتوای طرح چهره به چهره خبر داد و گفت:  محتوای اصلی طرح چهره به چهره کتاب های دعوت حجت الاسلام قرائتی است اما در کنار گذراندن این کتاب ها، یادگیری سواد رسانه ای برای نوجوانان امری ضروری است.

وی اظهار کرد: استفاده از هنر در امر آموزش متربیان یکی دیگر از ضروریات آموزشی در طرح چهره به چهره است که این مهم قرار است با همکاری قرارگاه شهید آوینی جنوب کرمان صورت بگیرد.

عبدی نسب با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری با ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان، یادآور شد: در گذشته تفاهم نامه همکاری دو جانبه ای با این ستاد هماهنگی منعقد شد که خوشبختانه با موافقت مدیر جدید ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان این‌ تفاهم نامه به قوت خود باقی است.

مجری طرح چهره به چهره جنوب کرمان عنوان کرد: طرح چهره به چهره در ابتدا از بستر کانون های فرهنگی هنری مساجد آغاز شد و در حال حاضر بسیاری از مربیان این طرح از اعضای این کانون ها هستند.

کد خبر 1744187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha