اجرای استانی منطقه ای شب شعر و موسیقی راه روشن به میزبانی سرایان

محفل شب شعر و موسیقی راه روشن خراسان جنوبی همزمان میلاد با سعادت امام محمد باقر(ع) و با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از شاعران به میزبانی شهرستان سرایان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  شبستان از سرایان، محفل شب شعر و موسیقی راه روشن خراسان جنوبی همزمان میلاد با سعادت امام محمد باقر(ع) و با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، فرماندار سرایان و جمعی از شاعران به میزبانی شهرستان سرایان برگزار شد.

در این محفل معنوی و ادبی، شاعران برجسته استان و تعدادی از شعرای شهرستان سرایان به شعرخوانی با موضوع گرامیداشت سردار دل ها، شهدای غزه، فلسطین و شهدای کرمان پرداختند.


فرماندار سرایان در این محفل ادبی با اشاره به اثرگذاری زبان شعر به عنوان ابزار پرقدرت هنری و نیز رسالت خطیر شاعران گفت: پذیرش و توجه ویژه جامعه و مخاطبین عمومی از شعر، رسالت شعرا و هنرمندان را در این عرصه بیشتر می کند.


سید یاسر رضوی در ادامه با اشاره به درخشش برخی از شاعران و خلق آثار ماندگار در طول تاریخ انقلاب اسلامی، از شعرا خواست تا با گنجاندن مفاهیم ارزشی، اعتقادی مانند مفاهیم مقاومت و پایداری و ادبیات انقلاب اسلامی مجدانه برای انتقال این مفاهم به نسل جدید تلاش کنند.


وی با بیان اینکه جامعه هنری با درک موقعیت فعلی به سمت ارشاد و هدایت جامعه مخاطب باید فعالانه گام بردارند، تصریح کرد: قطعا مسئله فلسطین و غزه و کشتار بی رحمانه مردم غزه به عنوان یکی از دست مایه های اساسی شاعران باید قرار گیرد و استفاده از آن در خصوص انتقال مفاهیم اصیل اعتقادی و ارزشی و گسترش  فرهنگ مقاومت مورد انتظار است.


فرماندار سرایان در ادامه یادآور شد: زبان شعر بهترین ابزار در انتقال ارزش ها و گسترش پیام فرهنگ مقاومت و ایستادگی ملت های منطقه است.


اجرای مولودی و شعرخوانی همراه با نی زنی از دیگر برنامه های شب شعر و موسیقی راه روشن در سرایان بود و در پایان هدایایی به شاعران و گروه های موسیقی اهدا و از منتخبان هفدهمین جشنواره هنری تئاتر فجر تجلیل شد.

کد خبر 1744199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha