برنامه‌های مسجدمحور مشهد؛ از جشن ازدواج گروهی تا تجلیل از مادران قهرمان

معاون فرهنگی شهردار مشهد در گفتگو با شبستان به تشریح برنامه های مشارکتی و طرح‌های مسجدمحوری پرداخت که در ایام روزمادر و شهادت سردارسلیمانی در مشهد اجراشده است.

حسین باغگلی در گفتگو با خبرگزاری شبستان در مشهد در خصوص برنامه‌های این سازمان که با محوریت مساجد و در محلات شهر صورت گرفته اظهار کرد: در مناسبت های مختلف ما برنامه های فرهنگی مشترک را با مشارکت مساجد و شوراهای محلات اجرا می‌کنیم. 

وی افزود: از جمله برنامه هایی که به مناسبت میلاد حضرت زهرا انجام شده گرامیداشت سالگرد الگوهای مقاومت به همراه تجلیل از خانواده های معظم شهدا بود که با همکاری شورای اجتماعی محله رسالت در مسجد منتظر المهدی برگزار شد.

معاون فرهنگی شهردار تصریح کرد: برپایی جشن ازدواج ۱۷ زوج از حاشیه شهر مشهد، توسط کانون ازدواج آسان مسجد صاحب‌الزمان(عج) و به‌همت مساجد ناحیه شهید اصلانی در فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی از جمله برنامه های شاد و قابل توجه شهر بود.
 

مروری بر برنامه‌های فرهنگی مسجدمحور در مشهد

وی افزود: یادواره شهدا و رونمایی از کتاب چهل شهید به مناسبت گرامی داشت روز مادر و چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی از دیگر برنامه هایی بود که در محله مهرآباد در مهدیه‌ مهرآباد برگزار شد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد عنوان کرد: تجلیل از مادران قهرمان در مراسم ولادت حضرت زهرا (ع) که با همکاری اعضای شورای اجتماعی در مسجد امام جعفر صادق در محله امیر المؤمنین (ع) برگزار شد از دیگر برنامه های چند روز اخیر بود.

باغگلی تصریح کرد: پویش ملی اهدای وسایل گرمایشی به مناطق کم برخوردار سراسر کشور با حضور معاون استاندار و فرماندار مشهد؛ برگزاری محفل انس با قرآن نوجوانان بسیج در مسجدالنبی(ص) محله احمدآباد و تشرف دختران پایگاه بسیج آسیه مسجد ولیعصر (عج) محله راهنمایی به حرم مطهر رضوی،با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از جمله برنامه ها منطقه یک در این چند روز بود.

وی گفت: تهیه و توزیع ۴۰۰ پرس غذای گرم به مناسبت ولادت حضرت زهرا (ع) در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در محله‌ای عباس آباد؛ توزیع بیش از ۱۰۶ بسته معیشتی با همکاری شورای اجتماعی مهدی آباد در مسجد دونور و برگزاری جشن ولادت حضرت زهرا (ع) به همراه تجلیل از مادران قهرمان با همکاری اعضای شورای اجتماعی در مسجد النبی محله ثامن از برنامه‌ها مشارکتی با تشکل‌های مردمی و مساجد شهر بود.

وی افزود: همچنین به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) حدود ۲۰۰ پک بسته بندی اقلام مواد غذایی توسط کانون فرهنگی تربیتی علامه امینی (ره) بین نیازمندان توزیع شد.

مروری بر برنامه‌های فرهنگی مسجدمحور در مشهد

معاون فرهنگی شهردار تصریح کرد : مراسم رونمایی از پلاک افتخار شهید سید موسی باغسنگانی و تجلیل از مادر گرامی شهید از برنامه هایی بودکه در حسینیه مرکزی گلشهر محله شهید آوینی برگزار شد. 

وی گفت:برنامه شهربانوی زندگی نیز همزمان با ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) و روز زن به همراه تجلیل از بانوان فعال شورای اجتماعی در فرهنگسرای رسانه در محله آب و برق برگزار شد.

معاون فرهنگی شهردار افزود: برنامه کارزار شیفتگان خدمت با حضور دستگاه های اجرایی به همراه برپایی میز خدمت، پزشک و کارشناس بهداشت، کارشناس روانشناسی، کارشناس خانواده، مشاور دینی و تربیتی و کارشناس حقوقی با همکاری اعضای شورای اجتماعی نیز از برنامه هایی بود که در مسجد صاحب الزمان محله بالا خیابان برگزار شد.

وی تصریح کرد: طرح مسجد محور مهرورزی که با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی (اعتیاد) و طرح ترنم زندگی با موضوعات تربیت فرزند و حل تعارضات زوجین از جمله برنامه های مهمی است که در حال حاضر در مساجد شهر در حال برگزاری است.

معاون فرهنگی شهردار نصب پلاک افتخار منزل شهید روح الله باج (شهید مرزبانی) را یکی از اقدامات شهرداری در ایام شهادت سردار سلیمانی دانست و افزود: پویش نقاشی در مدارس محله نیز از دیگر برنامه‌های ویژه ای بود که به همت شورای اجتماعی محله طلاب به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم اجرا شد.
 
وی عنوان کرد: برنامه بازدید از سرای سالمندان و تجلیل از مادران سالمند به مناسبت گرامیداشت روزمادر با همکاری مسجد امام حسین محله مهرآبادو مراسم تجلیل از خانم محمدزاده بانوی فرهیخته و فرهنگی محله دانشجو توسط مجموعه فرهنگی تربیتی علامه امینی از دیگر برنامه های این ایام بود.

پایان پیام/

کد خبر 1744362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha