اجرای شیوه جدید مدیریت بازدیدکنندگان در مسجد ایاصوفیه از 15 ژانویه

سیاست جدید مدیریت بازدیدکنندگان مبتنی بر جدا کردن افرادی که برای عبادت می‌آیند و خارجی‌هایی که برای اهداف فرهنگی از مسجد جامع ایاصوفیه بازدید می‌کنند از امروز اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «dailysabah»، سیاست جدید مدیریت بازدیدکنندگان مبتنی بر جدا کردن افرادی که برای عبادت می‌آیند و خارجی‌هایی که برای اهداف فرهنگی از مسجد جامع «ایاصوفیه» ترکیه بازدید می‌کنند از امروز، ۱۵ ژانویه (۲۵ دی) اجرایی می‌شود.

بر اساس بیانیه اخیر وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه، به عنوان بخشی از تلاش های مرمت و حفاظت از مسجد ایاصوفیه، شیوه جدیدی برای بازدید بازدیدکنندگان از مسجد اجرایی می‌شود.

بر این اساس، یک غرفه فروش بلیت برای افرادی که می‌خواهند بازدید فرهنگی از مسجد داشته باشند، ایجاد شده است که از ۱۵ ژانویه کار خود را آغاز می‌کند.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: اقدامات بی‌سابقه در مسجد حفاظت شده ایاصوفیه از جمله قرار دادن دوربین های امنیتی و سیستم های تشخیص آتش و اعلام اضطراری انجام شده است.

وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه همچنین تاکید کرد که عملیات نظافت و حفظ پوشش های مرمری و نرده های چوبی مسجد توسط مرمتگران و محافظان با تایید و مشاوره هیئت علمی انجام شده است.

با طرح مدیریت بازدیدکنندگان، انتظار می‌رود از ایجاد صف‌های طولانی در مسجد تاریخی ایاصوفیه جلوگیری شود.

در شیوه جدید با استفاده از سیستم کد QR که در مسجد پیاده سازی شده است، بازدیدکنندگان می توانند با استفاده از تلفن همراه خود با هدفون اطلاعاتی را به ۲۳ زبان بدون ایجاد مزاحمت برای نمازگزاران به دست آورند.

بر اساس بیانیه وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه، هزینه ورودی برای بازدید از مسجد تاریخی ایاصوفیه به عنوان یک مقصد گردشگری برای خارجی‌ها ۲۵ یورو (۲۷.۴۰ دلار) اعلام شده است.

کد خبر 1744447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha