برگزاری نمایشگاه هنری «پیروزی حلب بر تروریسم»

به مناسبت هفتمین سالگرد پیروزی حلب بر تروریست‌ها، نمایشگاه هنری در حلب با حضور 40 هنرمند تجسمی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سانا، به مناسبت هفتمین سالگرد آزادسازی شهر حلب، بخش اتحادیه هنرهای زیبا در این شهر نمایشگاهی با عنوان «پیروزی حلب» را  در تالار هنرهای زیبای اسد برگزار کرد.

این نمایشگاه شامل 40 تابلوی هنری و مجسمه‌سازی از آموزشگاه‌های مختلف هنری و مجسمه‌های چوبی و سنگی بود و در مورد زندگی قبل از جنگ و بعد از آن است.

جابر ساجور، مدیر فرهنگی حلبگفت: هنرمندان تجسمی می خواستند شادی خود را از طریق تابلوهایشان  ابراز کنند و  به جهانیان ثابت کنند که نیروهای خیر بر شر پیروز هستند.

یوسف مولوی، رئیس شعبه اتحادیه هنرهای زیبا گفت: این سالگرد برای هنرمندان عزیز است، حکایت از پیروزی بر تروریسم است و هنرمندان تجسمی تابلوهای خود را با تجسم بازسازی این شهر به نمایش گذاشته‌اند.

ابراهیم داود، دبیر شعبه اتحادیه هنرهای زیبا گفت: برای هفتمین سال متوالی نمایشگاه «پیروزی حلب» با حضور 40 هنرمند تجسمی برگزار می‌شود که نشان دهنده نقاشی‌های آن‌ها از چگونگی بازسازی و تبلور مسیر نسل های آینده است.

سوزان حسین، هنرمند تجسمی با اشاره به اینکه برای هفتمین بار متوالی است که با نقاشی هنری که تصویری از حلب باستانی و مسجد جامع را به تصویر می کشد در این نمایشگاه شرکت می کند و زیبایی و آثار باستانی آن را به تصویر می‌کشد.

برگزاری نمایشگاه هنری «پیروزی حلب بر تروریسم»

شیرین راشو، هنرمند تجسمی گفت: از طریق نقاشی مادری سوری که شمعی در دست دارد و غمگین است و از سوی دیگر با در دست گرفتن شمعی که مسیر عبور کودکان را روشن می کند در این نمایشگاه شرکت کردم.

عبدالقادر منافیخی، هنرمند و مجسمه ساز در این باره گفت: من تکه چوبی را که از تروریسم به جا مانده بود در پشت مسجد بزرگ اموی در حلب پیدا کردم و آن را به مجسمه ای هنری تبدیل کردم که نقش محراب مسجد اموی و یک ستونی با نام شهر حلب را دارد.

آنی دشجکنیان، هنرمند تجسمی تاکید کرد: شرکت برای دومین بار در نمایشگاه «پیروزی حلب» با نقاشی رنگ سبز توسط او برنامه ریزی شده بود و این امید را القا می کند که حلب سال ها در طول محاصره منتظر بوده است.

برگزاری نمایشگاه هنری «پیروزی حلب بر تروریسم»

کد خبر 1744507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha