استقبال قاریان آذربایجان شرقی از طرح «مسجد؛ پایگاه قرآن»

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی گفت: مشارکت فعالانه قاریان قرآنی را موجب رونق بخشی به طرح «مسجد؛ پایگاه قرآن» کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خواهد بود.  

«مرتضی شفیعی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز از قاریان قرآنی به ویژه قاریان نوجوان و جوان عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جهت مشارکت فعالانه در طرح «مسجد؛ پایگاه قرآنی» کانون های فرهنگی هنری مساجد دعوت به عمل آورد و اظهار داشت: بدون شک، مشارکت فعالانه قاریان قرآنی موجب رونق این طرح در سطح مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری استان خواهد بود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی تصریح کرد: این طرح در راستای تحقق یکی از مطالبات مقام معظم رهبری است که حضور و مشارکت فعالانه و مسئولانه قاریان استانی و مسجدی را می طلبد، چراکه طنین و صوت خوش قاریان توانمند می تواند به رونق برنامه ها افزوده و موجب جذب  بیش از پیش اقشار مختلف به جلسات قرآنی مساجد خواهد بود.

شفیعی توضیح داد: هم اکنون حدود ۱۰۰  نفر از قاریان استان با عضویت در سامانه بچه های مسجد، آمادگی خود را جهت مشارکت و قرائت در جلسات این طرح اعلام کرده اند. و دیگر قاریان محترم نیز می توانند در مرحله اول، با ورود به لینک survey.porsline.ir/s/do۱w۱Pb اطلاعات اولیه خود را وارد و آمادگی خود را اعلام نمایند.

وی افزود: عضویت در سامانه بچه های مسجد به آدرس www.bachehayemasjed.ir یکی از شروط اصلی مشارکت در این طرح می باشد که در این زمینه هر یک از قاریان می توانند، با ورود به سامانه بچه های مسجد، از طریق صفحه مشخصات کارتابل ایجاد شده، اقدام به تکمیل اطلاعات نموده و برای حضور و تلاوت در جلسات قرآنی اعلام آمادگی کنند.

به گفته شفیعی، دعوت از قاریان برای تلاوت مجلسی در جلسات هفتگی طرح مسجد پایگاه قرآن توسط مدیران مسئول کانون‌های مساجد و از طریق سامانه بچه های مسجد انجام می شود و پس از این که قاری دعوت مدیر کانون را تایید کرد، مدیر کانون جهت هماهنگی‌های بعدی با ایشان تماس برقرار می کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در مراحل بعدی، بایستی قاریان قرآنی برای تثبیت و ارتقا سطح خود، از طریق فرم ثبت اطلاعات قاری، در سامانه بچه‌های مسجد اقدام به تکمیل رزومه قرآنی خود کنند.  

وی ادامه داد: قاریان محترم به منظور اطلاع از دعوتنامه‌های ارسالی باید به صورت روزانه و منظم پروفایل خود در سامانه بچه های مسجد را بررسی کرده و به منظور ویرایش اطلاعات حضور خود در طرح ملی مسجد پایگاه قرآن به صفحه اطلاعات قاری مراجعه و زمان حضور و شرایط خود برای شرکت در جلسات قرآنی را ثبت کنند.         

شفیعی در پایان توضیح داد: طرح ملی مسجد پایگاه قرآن، به طرح تلاوت مجلسی قرآن به صورت هفتگی در مساجد اطلاق می شود که بر اساس اعلام ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور، متناسب با سطح و تعداد حضور قاری در جلسات تلاوت مجلسی؛ از قاریان فعال این به صورت دوره ای حمایت خواهد شد، مشروط به این که فرآیند دعوت، تلاوت در مسجد، ارائه بازخورد به صورت کامل از طریق سامانه بچه‌های مسجد انجام شود.

کد خبر 1744550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha