کمپین «غزه روح الروح» در جام آسیایی قطر

فعالان و حامیان فلسطینی در جام آسیایی قطر کمپینی را با نام «غزه روح الروح» به راه انداختند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شفقتنا العربی، گروهی از فعالان و حامیان از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا که هم‌اکنون در قطر برگزار می‌شود، استفاده کردند و کمپینی را با عنوان «غزه روح الروح» برای ابراز همبستگی خود با غزه و فلسطین راه انداختند.

این درحالی است که ۱۰۰  روز از تجاوز اسرائیل به نوار غزه می گذرد و تاکنون ۲۴ هزار فلسطینی جان خود را از دست داده‌اند و بیشتر آنها را کودکان و زنان تشکیل می دهند.

این کمپین روز یکشنبه ۱۴ ژانویه ۲۰۲۴ همزمان با دیدار تیم ملی فلسطین و همتای ایرانی خود آغاز شد که با نتیجه ۴ بر یک ایران پیروز شد.

اولین روز این مسابقه با توزیع پرچم فلسطین و چفیه فلسطینی بین تماشاچیان در مسابقه آغار شد و تجاوزات اسرائیل به نوار غزه و کشتار مردم بی گناه را در صدمین روز خود یادآوری کردند.

ترتیب دهندگان این رویداد قصد دارند تعدادی تظاهرات را در طول روزهای مسابقات قهرمانی قاره آسیا به میزبانی قطر را سازماندهی کنند.

مقامات نوار غزه و سازمان ملل متحد  تا روز دوشنبه اعلام کردند که جنگ غزه ۲۴۱۰۰ کشته و ۶۰۸۳۲ زخمی برجای گذاشت و باعث آواره شدن بیش از ۸۵ درصد از جمعیت نوار غزه (حدود ۱.۹ میلیون نفر) شده است.

کد خبر 1744600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha