۷۴۰ کانون فرهنگی در مساجد کهگیلویه و بویراحمد به طرح «مسجد، پایگاه قرآنی» می پیوندند

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۶۷۰ کانون فرهنگی و هنری عمومی و حدود ۷۰ کانون فرهنگی ویژه بانوان در مساجد استان فعالیت دارند که در فواصل زمانی مختلف این مساجد دارای پایگاه قرآنی می‌شوند.

«کریم لایقی اصل» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: طرح ملی«مسجد پایگاه قرآن» در راستای دغدغه‌های مقام معظم رهبری و تاکید ایشان طرح پایگاه‌های قرآنی مساجد کلید خورد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این طرح در همه مساجد سراسر کشور در حال اجرا است، گفت: تاکنون طرح ملی «مساجد پایگاه قرآن» در بیش از ۱۰ مسجد استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده و این طرح به صورت هفتگی در این مساجد نیز ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: سال آینده کلیه مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد که دارای کانون فرهنگی و هنری هستند، طرح « مسجد پایگاه قرآنی» در آنها راه‌اندازی و فعال می‌شوند.

لایقی اصل یادآور شد: تاکنون ۶۷۰ کانون فرهنگی و هنری عمومی و حدود ۷۰ کانون فرهنگی و هنری ویژه بانوان در مساجد استان کهگیلویه بویراحمد فعالیت دارند که در فواصل زمانی مختلف این مساجد دارای پایگاه قرآنی می‌شوند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: هم اکنون کار شناسایی و ثبت قاریان قرآن در سامانه بچه‌های مسجد با همکاری دارالقرآن کریم، آموزش و پرورش استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شده است.

وی گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد استان که ظرفیت برگزاری کرسی تلاوت قرآن را داشته باشند می‌توانند با مراجعه به سامانه، درخواست خود جهت حضوری قاری مربوطه را ثبت می‌کنند و پس از موافقت، با حضور قاری قرآن کرسی تلاوت قرآن در مسجد برگزار می‌شود.

لایقی اصل گفت: بنا داریم که این کار تبدیل به یک فرهنگ و گفتمانی شود که نه تنها صرفاً موسسات و منازل قرآنی، بلکه مساجد استان نیز مرکز و محلی برای قرآن باشند.

کد خبر 1744727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha