طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی محور نشست با کانون های مناطق کم برخوردار

جعفر نیک نفس از برگزاری نشست توجیهی با مدیران کانون های فرهنگی هنری محلات کم برخوردار جیرفت خبر داد و گفت: این نشست در راستای اجرای طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی برگزار شد.

جعفر نیک نفس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، از برگزاری نشست توجیهی با مدیران کانون های فرهنگی هنری محلات کم برخوردار جیرفت خبر داد و گفت: این نشست در راستای اجرای طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی برگزار شد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان با یادآوری این مطلب که شهرستان جیرفت ۱۰۸ کانون فرهنگی هنری دارد، افزود: از این تعداد، ۸ کانون فرهنگی هنری در مناطق کم برخوردار این شهرستان قرار دارند.

وی تبدیل هر مسجد به یک پایگاه قرآنی را از دغدغه های مقام معظم رهبری برشمرد و ابراز کرد: کانون های فرهنگی هنری به واسطه این که در مکان معنوی مساجد قرار دارند می توانند از ظرفیت های موجود و ارتباط نزدیکی که با اهالی محله مسجد دارند برای تحقق این مهم تلاش کنند.

نیک نفس اظهار کرد: تلاوت های مجلسی قرآن کریم از برنامه های طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی است که کانون ها می توانند با استفاده از ظرفیت قاریان برجسته  شهرستان، استان و کشور آن را اجرا کنند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان اضافه کرد: از سوی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور از کانون های فرهنگی هنری مناطق کم برخوردار مجری طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی، حمایت ویژه خواهد شد.

وی عنوان کرد: پیش از این نیز به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، طرح تلاوت نور اجرا شد که امروز به یک طرح عمومی و فراگیر در مساجد تبدیل شده است.

نیک نفس با بیان این طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی زمینه انس با قرآن کریم را فراهم می کند، خاطرنشان کرد: قران کریم راه و روش صحیح زندگی را به بشر نشان داده و قطعا انس با قرآن کریم باعث کاهش آسیب های اجتماعی خواهد شد.

کد خبر 1744809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha