طوفان الاقصی معادلات منطقه ای را تغییر داد/ ستاره بخت اسرائیل و آمریکا رو به افول

سیدافقهی با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی بسیاری از معادلات را تغییر داد، گفت: رژیم صهیونیستی سیلی محکم راهبردی از طوفان الاقصی خورد به طوریکه امروز جبهه حق و محور مقاومت بسیار قوی شده و ستاره بخت رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه در حال افول است.

سیدهادی سیدافقهی با اشاره به اقدام موشکی اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان گفت: در ابتدا باید یکی از مهم‌ترین بیانات راهبردی رهبر معظم انقلاب را که مافوق صبر استراتژیک است را یادآور شد مبنی بر اینکه «دیگر دوران بزن‌درو به پایان رسیده»، منتها ایران باید متناسب با شرایط منطقه ای، امنیتی و شرایط روانی منطقه به جنایت ها و شیطنت های آمریکا و مزدوران آمریکا و هم پیمانانش به ویژه رژیم صهیونیستی پاسخ دهد.

کارشناس مسائل غرب آسیا درخصوص زمان مناسب برای واکنش به اقدامات منطقه ای علیه امنیت ملی کشور، گفت: ایران باید متناسب با شرایط منطقه تصمیم بگیرد که بلافاصله پاسخ دهد و یا اینکه صبوری کند تا شرایط مهیا شده، هدف گذاری ها انجام شود و امکانات لجستیکی مهیا شود و در نهایت به دشمن پاسخی سخت داده شود.

وی با اشاره به حوادث اخیر تروریستی در کشور خاطرنشان کرد: نسل کشی در غزه، شهادت سردار سیدرضی موسوی توسط موساد، شهادت صالح ‌العاروری، عملیات تروریستی راسک و فاجعه انفجار در مرقد شهید سلیمانی، با پیامی که رهبر معظم انقلاب ضمن تسلیت شهادت شهدای سالگرد حاج قاسم سلیمانی تاکید کردند باید به دشمن جوابی سخت داده شود و مجموعه این عوامل شرایطی فراهم کرد که نیاز بود از سوی ایران پاسخی سخت داده شود.

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اقدام موشکی اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی و تروریست‌های تکفیری در ایران و منطقه بسیار دقیق طراحی شده بود و اهداف از پیش تعیین شده منهدم شد.

سیدافقهی با اشاره به رویکرد جمهوری اسلامی ایران در مواجه با آمریکا و اسرائیل، خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون با رژیم صهیونیستی، آمریکا و بازوهای آمریکا چه سازمان های تروریستی مانند داعش و گروه های جدایی طلب در شمال کردستان و در جنوب شرق ایران به عنوان جیش الظم یا جیش العدل در حال جنگ هستیم و این جنگ روز به روز پیچیده تر می شود و امروز جنگ مرکب داریم.

 عملیات طوفان الاقصی بسیاری از معادلات را تغییر داد

وی با بیان اینکه پس از عملیات طوفان الاقصی بسیاری از معادلات تغییر کرد و هیمنه و ابهت رژیم صهیونیستی درهم شکسته شد، تاکید کرد: همه تصور می کردند رژیم صهیونیستی بر منطقه مسلط شده و با پشتوانه آمریکا محور عبری- عربی را تشکیل می دهد اما رژیم صهیونیستی با سیلی محکم راهبردی که خورد کل معادلات منطقه ای و معادلات بازدارندگی را واژگونه کرد و بسیاری از برنامه های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه که قصد پیاده سازی آنها را داشتند به هم خورد.

ستاره بخت رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه در حال افول است

سیدافقهی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی با سیلی محکم راهبردی با توجه به تحول عظیم طوفان الاقصی رویکردها و محاسبات دو جبهه حق و باطل تغییر پیدا کرد و جبهه حق و محور مقاومت بسیار قوی شده و ستاره بخت رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه در حال افول است.

کارشناس مسائل غرب آسیا خاطرنشان کرد: مدت زمان جنگ در منطقه به سلوک و شیطنت های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه وابسته است و هرچقدر بخواهند امنیت منطقه و معادلات منطقه را به هم بزنند، پاسخ های محور مقاومت و در راس آن جمهوری اسلامی ایران کوبنده تر خواهد بود.

وی با اشاره به توان نظامی و قدرت بازدارندگی ایران گفت: ایران توانست تروریست هایی که در فاصله ۱۲۰۰کیلومتری از خاک ایران و در میان کوه ها پنهان شده بودند، مورد اصابت قرار داد و یک کرد اسرائیلی الاصل و دوتابعیتی که هماهنگ کننده پوشش اقتصادی بود و سازماندهی آموزش جاسوسی و نفوذ را بر عهده داشت در این عملیات موشکی کشته شد که ضربه دردناکی برای دشمن بود.

سیدافقهی با بیان اینکه این اقدام سپاه پاسداران و مورد هدف قرار دادن پایگاه‌های دشمن در اربیل پیام واضحی برای آمریکا داشت، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه چهارم خود تاکید کرده است که ادامه خواهیم داد و خون شهدا آنقدر ارزشمند است که با یکی-دو ضربه خون بهای آنها جبران نخواهد شد.

کد خبر 1744814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha