آغاز بیستمین جشنواره فیلم چشم سوم در بمبئی

بیستمین دوره جشنواره فیلم چشم سوم در تاریخ ۲۲ دی ماه ۱۴۰۲ به ریاست کران شانتران رئیس جشنواره چشم سوم و حضور محمد رضا فاضل وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی، دکتر اویناش داکنه رئیس شهرک سینمای بالیوود، رامش اسپی کارگردان و تولیدکننده مطرح سینمای هند و دیگر دست اندرکاران سینمایی در بمبئی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در ابتدای این مراسم شانتران ضمن عرض خوش آمدگویی و خرسندی از حضور اعضای صنعت سینما در این مراسم گفت: امسال بیستمین دوره این جشنواره می باشد که ما فیلم‌های کشورهای آسیایی را به نمایش می‌گذاریم و من باور داردم که کشورهای آسیایی با بهره گیری از ایده ها و افکار نوآورانه می توانند بهترین تولیدات سینمای را داشته باشند. پس از آن مشعل جشنواره روشن و از دست اندرکاران و حامیان آن از جمله خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی تقدی ر به عمل آند.

اویناش داکنه رئیس شهرک سینمای بالیوود نیز ضمن عرض خرسندی از حضور در مراسم افتتاحیه این جشنواره گفت: هماهنطور که دنیا در حال تغییر و دگرگونی است ما نیز همگام با دنیا تغییراتی را در شهرک سینمای بالیوود ایجاد نموده‌ایم. این شهرک به مساحت ۵۲۰ هکتار دارای استودیوهای سرپوشیده مجهز و همچنین لوکیشن‌های فضای باز ویژه برای فیلم برداری با بهترین امکانات است. من از همه دست اندرکاران هنر هفتم می خواهم که از این فرصت استفاده کنند و من نیز برای ترویج فرهنگ کشور هندوستان بهترین امکانات را در اختیار آنها قرار می دهم تا بهترین فیلم ها و محصولات سینمای تولید گردد.   

 در ادامه اسپی کارگردان فیلم معروف شعله گفت: این جشنواره سکوی خوبی برای کارگردانان و تولیدکنندگان صنعت هنر هفتم محسوب می شود تا از طریق آن بتوانند تولیدات خود را به سینمای هند بشناسانند.     

در این جشنواره ۷ فیلم از کشورمان در سه سینما در شهر بمبئی و حومه به نمایش گذاشته خواهد شد. علاوه بر فیلم های ایرانی، محصولات کشور هند ، بنگلادش، سریلانکا، اندونزی و نپال نیز به نمایش گذاشته می‌شود. فیلم ها به زبان مراتی و زبان هندی بخش  رقابتی این جشنواره شرکت دارند.

کد خبر 1744833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha