فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی، بن مایه تمدن اسلامی است

رفیعی با بیان اینکه شکست مذبوحانه دشمن در جنگ تمیلی، زمینه ساز جنگ شناختی بر علیه ایران بود، گفت: ایران اسلامی امروز در حال طی مسیر تمدن اسلامی است که بن مایه آن فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی است. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، ابوالفضل رفیعی، معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان امروز در آیین تودیع و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، با بیان اینکه مدیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان سابقه خوبی در حوزه فرهنگ و هنر دارد، گفت: امیدواریم باظرفیت و پتانسیلی که در این فرد سراغ داریم شاهد تحولات اساسی در حوزه فرهنگ و هنر باشیم. 


ابوالفضل رفیعی ادامه داد: مجموعه وظایف و ماموریت هایی که برعهده ایشان قرار دارد، مهم هستند، با توجه به حساسیت فرهنگ در جامعه و آنچه رهبری نسبت به آن اظهار حساسیت داشتند نشان دهنده اوج حساسیت و اهمیت موضوع فرهنگ در جامعه است. 


وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها از فرهنگ به عنوان زیربنای دیگر حوزه ها یاد کردند و اهمیت این موضوع در ماموریت های وزارت متبوع قابل توجه است، گفت: ماهیت انقلاب ما فرهنگی است، در آستانه دهه فجر  قرار داریم باید بیشتر به نقش فرهنگ در شکل‌گیری انقلاب بپردازیم. 


معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان با یادآوری اینکه مسایل تبیینی نیاز امروز جامعه است، افزود: این انقلاب برای حفظ هویت و  تقویت جامعه در مقابل رژیمی که درصد تغییر هویت جامعه را داشت مقابله کرد و با شکل گیری آن در ایران ضمن حفظ هویت ایرانی، مسیر جدیدی برای هویت ایجاد شد و رایحه آن در جهان پیچید. 


به گفته رفیعی ، معتقدیم که در حال طی مسیر تمدن اسلامی هستیم که بن مایه آن فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی ما است. دشمن با شکست مذبوحانه در جنگ سخت، تغییر استراتژی داد و فرهنگ و عناصر فرهنگی ما مورد هدف حملات خود قرار دارد و جنگ شناختی راه انداخت. 


وی با یادآوری اینکه دشمن در تلاش است با تغییر باورها در نسل جدید، آنچه مدنظر خود است در اذهان عمومی بالاخص نسل جوان نهادینه کند، تصریح کرد: وظیفه ما در این برهه سنگین است نباید منتطر باشیم که نهادی به تنهایی در برابر این تهاجمات بایستد و لازم است تا تمام اقشار بالاخص اصحاب فرهنگ و هنر، رسالت اجتماعی خود را در حفظ و تقویت هنر عملی کنند و در انتقال این پیام با زبان هنر کوشا باشند. 


وی با تاکید بر اینکه باید مسئولان نقش سیاست گذاری و حمایت گری داشته باشند، گفت: نقشه مهندسی فرهنگی در استان نهایی شده است و زیرساخت ها مهمترین نیاز برای تحقق این نقشه است. 


وی با اشاره به اینکه نیازمند حمایت در حوزه زیرساخت های فرهنگی هستیم، افزود: اختصاص اعتبار برای پیشبرد برنامه ها و زیرساخت های فرهنگی مورد تاکید ما است.

کد خبر 1744859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha