هشدار جدی شهردار راین نسبت به تردد بی‌رویه سوخت‌برها و تخریب زیرساخت‌های این شهر گردشگری

شهردار راین تردد بیش از حد سوخت‌برها را جدای از ایجاد مشکلات متعدد برای مردم شهر، باعث آسیب جدی به محیط زیست و تخریب زیرساخت‌های شهر گردشگری، مهم و دارای موقعیت ویژه‌ی راین دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از راین؛ مهدی قائمی تردد بیش از حد سوخت‌برها را جدای از ایجاد مشکلات متعدد برای مردم شهر، باعث تخریب زیرساخت‌های شهر گردشگری، مهم و دارای موقعیت ویژه راین دانست و افزود: راین به دلیل قرارگرفتن در در مسیر اصلی قاچاق سوخت در محور کرمان به سمت جنوب کشور متضرر است.

شهردار راین سرعت بیش از حد این خودروها را منجر به حوادث جبران ناپذیر دانست و گفت: در عملیات تعقیب و گریز بارها مخازن پلاستیکی که توسط سوخت‌برها در حال انتقال بود پاره می‌شود تا آثار جرم از بین برود که این اتفاق منجر به آسیب وحشتناک به آسفالت شهر و محیط زیست می‌شود.

وی خواستار برخورد محکم و قانونی و اعمال جریمه‌های بازدارنده برای این افراد شد و اظهار کرد: گازوئیل وقتی روی آسفالت بریزد حتی اگر شسته هم شود، این آب به درختان قدیمی چنار راین آسیب می‌زند که از مسئولین درخواست داریم مسئله را جدی بگیرند و خلاءهای قانون آن رفع شود و دست قوه قضائیه هم در این مسئله باز باشد تا بتواند مجازات بازدارنده اِعمال کند.

شهردار راین تصریح کرد؛ با توجه به قرارگرفتن راین در مسیر کرمان، جیرفت و بندرعباس، خودورهای شخصی و سبک بیشماری از این مسیر عبور می‌کنند که باعث تخریب بخشی از آسفالت شهر شده و نیاز به روکش دارد که اداره‌کل راهداری باید در این زمینه مساعدت کند.

وی در تکمیل این بخش از سخنانش خواستار تکمیل ایجاد کمربندی راین برای جلوگیری از هجوم عبور خودروهای سنگین از داخل راین شد.

شهردار راین با اشاره به مشکلات ناامنی متاثر از نقض قانون توسط سوخت‌برها گفت: این افراد باعث استرس و ترس و وحشت مردم می‌شوند که از مسئولین امر خواهش می‌کنم مسئله را سریع‌تر پیگیری کنند و با توجه به این دغدغه من از طرف مردم اعلام می‌کنم این شهر گردشگری است و وقتی گردشگران شهری را برای گردش انتخاب می‌کنند اول دنبال امینت و آرامش هستند لذا نباید با صحنه های وحشتناک خودورهای سوخت‌بر مواجه شوند.

وی تاکید کرد: اگر تعقیب و گریز و یا دستگیری صورت می‌گیرد این خودروها نباید به حال خود رها شوند و یا مخازن خود را خالی و زیر ساخت شهری و محیط زیست را تخریب کنند و باعث آزار و اذیت مردم شوند.

قائمی در پایان از مسئولین خواست: دغدغه مردم راین را جدی بگیرند.

کد خبر 1744877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha