«ایران شکست‌ناپذیر» در شبکه تلویزیونی روسی

اولین قسمت از مجموعه مستندهای تلویزیونی با عنوان «ایران شکست‌ناپذیر» به روی آنتن شبکه تلویزیونی «ازوزدا» رفت. این مجموعه پنج قسمتی که توسط اولگا بلووا؛ مجری مشهور روسی با مساعدت رایزنی فرهنگی سفارت ج.ا.ایران در فدراسیون روسیه و اداره‌کل همکاری‌های رسانه‌ای و فضای مجازی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ساخته شده، به مدت ۵ هفته از شبکه تلویزیونی «ازوزدا» پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محوریت قسمت اول این مجموعه سی دقیقه‌ای که یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ (۱۴ ژانویه ۲۰۲۴) پخش شد، به مرور ریشه‌های انقلاب اسلامی و دلایل خیزش مردم علیه سلطنت پهلوی به رهبری امام خمینی(ره) اختصاص داشت. در این بخش، مجری برنامه اولگا بلووا که برای تهیه این برنامه اخیرا به ایران سفر کرد بود به وضعیت ایران در آن دوران و اصلاحات آمریکایی محمدرضا پهلوی اشاره و بیان می‌کند شاه ایران با نادیده گرفتن مردم خود و فاصله زیاد از آنها به دنبال اجرای اصلاحات در ایران بود؛ اصلاحاتی که به سبک آمریکایی و به دور از هویت دینی و سنتی مردم ایران به آنها تحمیل می‌شد.

مجری برنامه به چگونگی ملی شدن صنعت نفت ایران علیه منافع انگلستان می‌پردازد و زندگی پر زرق و برق شاه و خانواده‌اش و برگزاری جشن‌های ۲۵۰۰ ساله را با هزینه‌های گزاف علی‌رغم نارضایتی عموم مردم که در نهایت با رهبری عالمی فرزانه؛ امام خمینی (ره) منجر به انقلاب اسلامی در ایران می‌شود را روایت می‌کند.

مجری که با حضور در حسینیه جماران و منزل امام خمینی (ره) سبک زندگی زاهدانه ایشان را روایت می‌کند به حمایت همه‌جانبه مردم ایران از آیت‌الله روح‌الله خمینی (ره) اشاره داشته و شخصیت والای ایشان را برای مخاطبان روس بیان می‌نماید. سپس به نامه حضرت امام به میخاییل گورباچف رهبر وقت اتحاد جماهیر شوروی می‌پردازد که در بخشی از آن به وی توصیه داشته تا ظواهر غرب شما را نفریبد اما هنگامی که وزیرامور خارجه شوروی ادوارد شوارد نادزه برای ارائه پاسخ گورباچف به ایران می‌آید، ایشان می‌فرماید شما پیام مرا درک نکردید. مجری با نمایش امروزی اتاق این ملاقات و فیلم آرشیوی این دیدار لحظات جذابی را برای مخاطبان روس به تصویر می‌کشد.

در بخشی دیگر از این قسمت به دوران پس از انقلاب اسلامی و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان خط امام اشاره می‌شود که به محلی برای رصد ایران و کشورهای همجوار تبدیل شده بود.«ایران شکست‌ناپذیر» در شبکه تلویزیونی روسی

مجموعه ۵ قسمتی گزارش‌های تلویزیونی «ایران شکست‌ناپذیر» هرهفته، یکشنبه‌ها ساعت ۱۸:۰۰ از شبکه «ازوزدا» پخش می‌شود. ریشه‌های انقلاب اسلامی، مقابله با غرب، پیشرفت‌ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران، سنت‌ها و سبک زندگی، فرهنگ و گردشگری از موضوعات این مجموعه هستند.

گروه برنامه‌سازان شبکه تلویزیونی «ازوزدا» به همراه خانم اولگا بلووا مجری مشهور و عضو اتحادیه روزنامه‌نگاران روسیه  با مساعدت رایزنی فرهنگی سفارت ج.ا.ایران و اداره‌کل همکاری‌های رسانه‌ای و فضای مجازی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، برای ساخت ویژه برنامه‌هایی‌ درخصوص کشورمان اواخر سال گذشته میلادی به ایران سفر کردند. گروه رسانه‌ای ازوزدا به معنای «ستاره»، شامل شبکه تلویزیونی و ایستگاه رادیویی ازوزدا، دارای پورتال‌های اطلاعاتی، نسخه اینترنتی و روزنامه هفتگی‌ است. کانال تلویزیونی ازوزدا ۲۰ فوریه ۲۰۰۵ پخش خود را آغاز نمود و اکنون بینندگان در تمامی فدراسیون روسیه به آن دسترسی دارند. مخاطب بالقوه ماهانه این شبکه تلویزیونی بیش از ۱۰۰ میلیون نفر است. پخش ۲۴ ساعته شبکه تلویزیونی ازوزدا شامل فیلم‌ها و سریال‌های داخلی، مستندها، برنامه‌های سرگرمی، اخبار و تحلیل‌های اختصاصی است.

کد خبر 1744881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha