نمایشگاه مد و لباس در بیرجند گشایش می یابد

فرخنده گفت: نمایشگاه مد و لباس استان از یکم تا چهارم اسفندماه در محل نمایشگاه بین المللی استان با حضور تولیدکنندگان پوشاک ایرانی اسلامی گشایش می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی فرخنده امروز (۲۷ دی) در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی نمایشگاه طرح اصیلا و نمایشگاه قرآن کریم اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت مجری برگزاری نمایشگاه مد و لباس (طرح اصیلا) منتخب شده اما اداره کل فرهنگ و ارشاد هم مباحث نرم افزاری و فرهنگی این نمایشگاه را دنبال خواهد کرد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه این نمایشگاه باید با گفتمان ایرانی اسلامی تناسب داشته باشد، گفت: نمایشگاه مد و لباس استان از یکم تا چهارم اسفندماه در محل نمایشگاه بین المللی استان با کمک تولیدات داخلی استان و تولیدکنندگان پوشاک ایرانی اسلامی گشایش خواهد یافت.


وی گفت: اولویت نمایشگاه، گفتمان ایرانی اسلامی و تولیدات اخل استان است و برای هر آنچه که تامین نشود در سطح ملی با مجموعه های مد و لباس کشور هماهنگ شده و اعلام آمادگی برای حضور تولیدکنندگان عمده شده است.

 
وی از برگزاری کارگروه های تسهیل گری تولید کنندگان و ایده پردازی، کارگاه های توانمندسازی و رویدادهای خانواده محور در نمایشگاه مد و لباس هم خبر داد و گفت: پاسخ به شبهات حوزه پوشش جوانان هم در میز شبهات در دستور کار است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اضافه کرد: شورای شهر و شهرداری هم در خصوص مباحث مالی همکاری خواهند داشت.


فرخنده همچنین در خصوص نمایشگاه «قرآن، کتاب زندگی» گفت: طبق رصد و ارزیابی که از نمایشگاه سال گذشته داشتیم ۱۰۰ درصد نظرات بر تغییر مکان است لذا امسال این نمایشگاه در حسینیه جماران برگزار خواهد شد.


وی ادامه داد: پیشنهاد شده تا نمایشگاه قرآن در تاریخ ۱۷ و ۱۸ اسفندماه آماده شود تا نمایشگاه هم قبل و هم بعد از ماه رمضان برای علاقه مندان دایر باشد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: حوزه مدیریت اجرایی نمایشگاه با مجموعه 0قرآن و عترت خواهد بود و بخش تعیین مکان و غرفه جهاد تبیین با کمک سپاه هماهنگ خواهد شد.


وی پیشنهاد راه اندازی غرفه خانواده قرآنی با همکاری بسیج جامعه زنان و استانداری را داد و افزود: حوزه تبلیغات محیطی بر عهده شهرداری خواهد بود، همچنین پیشنهاد می شود در این نمایشگاه غرفه قصه قرآنی و نقاشی، رواق خدمت توسط دستگاه ها به صورت رایگان، پاسخ به شبهات شرعی و دینی، اجرای گروه های تواشیح، اجرای آداب و رسوم ماه مبارک رمضان، برگزاری محفل انس با قرآن و غرفه های فروش محصولات فرهنگی و قرآنی دایر شود.


وی همچنین خواستار برگزاری جشن روزه اولی ها به صورت متمرکز و همزمان با نمایشگاه قرآن شد.

کد خبر 1744900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha