افتتاح سد انحرافی لشتو رامسر با حضور معاون رئیس جمهور

سد انحرافی لشتو شهرستان رامسر یکی از زیرساخت‌های مهم مهار آب‌های سطحی برای تامین آب کشاورزی  است که امروز پنجشنبه با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و استاندار و مسئولان محلی به بهره‌برداری رسید.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، داوود منظور-  معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور امروز پنجشنبه(۲۸ دی) در سفر به غرب مازندران همراه با استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای و تعدادی از مدیران استان و شهرستان، سد انحرافی لشتو را افتتاح کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران در حاشیه بازدید رئیس سازمان برنامه و بودجه از سد انحرافی لشتو و مراسم بهره‌برداری از آن اظهار کرد: ساخت این سد انحرافی روی رودخانه چالکرود تاثیر فراوانی برای تامین آب مورد نیاز باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی منطقه دارد.

حیدر داوودیان افزود: یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار از کشتزارهای غرب استان با این سد زیر پوشش قرار می‌گیرد.

وی عملیات ساخت این سد انحرافی سال ۱۴۰۰ عنوان کرد و یاداور شد: این سد طی ۲۴ ماه با تأمین اعتبار مورد نیاز به مرحله بهره‌برداری رسید و برای ساخت آن ۳۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: ساخت سدهای انحرافی روی رودخانه‌ها یکی از راه‌های مناسب و زودبازده برای کمک به افزایش توان تامین آب در استان است که به طور جدی در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای مازندران قرار دارد.

داوودیان افزود: حدود ۲ هزار سد انحرافی در مازندران وجود دارد که از این تعداد ۳۵۰ سد انحرافی مدرن‌سازی شده است. ضمن این‌که هشت سد انحرافی نیز در مازندران توسط شرکت آب منطقه‌ای در حال ساخت است.

کد خبر 1744985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha