اعتکاف توقف‌گاهی است که فرد می‌خواهد پیشینه خود را بازنگری کند

زیویار با بیان اینکه فلسفه اعتکاف به معنی انزواطلبی نیست و هیچ منافاتی با اجتماعی بودن ندارد، گفت: اعتکاف توقف‌گاهی است که فرد می‌خواهد پیشینه خود را بازنگری کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، فرهاد زیویار، امروز(۲۸دی)، در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره بین‌المللی اعتکاف در خرم‌آباد اظهارداشت: دین اسلام در عرصه‌های زندگی فردی براساس آموزه‌های دینی برای تربیت و تزکیه نفس هویت‌سازی می‌کند و با همه ابعاد و احکام خود برای سبک زندگی درست و عقلانی الگوهای مختلفی دارد.  

استاندار لرستان با بیان اینکه اعتکاف توقف‌گاهی است که فرد می‌خواهد پیشینه خود را بازنگری کند، افزود: اعتکاف در لغت به معنی اقامت و ماندن در جایی و ملازم بودن با چیزی است، اما در شرع اسلام، اقامت در مکانی پاک و مقدس به منظور نزدیک‌تر شدن به خداوند است.  

وی با بیان اینکه فلسفه اعتکاف به معنی انزواطلبی نیست و هیچ منافاتی با اجتماعی بودن ندارد، عنوان کرد: اعتکاف آمیزه‌ای از عباراتی چون روزه، حضور در مسجد و مکان پاک، حج، نماز است.  

زیویار بیان کرد: از ویژگی‌های این سنت حسنه آزاد شدن در یک وحدت و کثرت فرد در برابر خداوند متعال است.  

زیویار به اندیشه‌های غرب در خصوص فردگرایی، جمع گرایی و سوسیال دموکراسی اشاره و عنوان کرد: تمامی این اندیشه‌ها زندگی اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بشر را تامین نمی‌کند اما اسلام با عمق دادن به رفتارهای فردی و اجتماعی این ضعف را که همان معنویت است پوشش می‌دهد.  

وی تصریح کرد: همین رفتارهای فردگرایانه و خودخواهانه دنیای غرب و رژیم صهیونیستی است که با شعار آزادی به بهانه‌های مختلف باعث ظلم و جنایت‌های زیادی به کشورهای لبنان، سوریه، مصر، فلسطین بویژه مردم مظلوم غزه شده است.

کد خبر 1744995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha