کانون های مساجد ایده های خلاقانه خود را به اشتراک بگذارند

جعفر نیک گفت::کانون های فرهنگی هنری می توانند ایده های خلاقانه خود را به اشتراک بگذارند و سایر کانون ها می توانند از تجربیات این کانون های خلاق در پیشبرد فعالیت های فرهنگی و هنری خود بهره ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۲۸ دی ماه) نشست هم اندیشی و هم افزایی سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان با مدیران کانون های فرهنگی هنری با حضور ناظری معاون فرمانداری در کتابخانه عمومی امام حسن مجتبی (ع) شهرستان منوجان برگزار شد.

جعفر نیک نفس در این نشست، گفت: منوجان ۸۴ کانون فرهنگی هنری دارد که می توانند ظرفیت بسیار خوبی در توسعه فعالیت های فرهنگی در مناطق کم برخوردار و روستایی شهرستان باشند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان خاطرنشان کرد: فلسفه وجودی کانون های فرهنگی هنری مساجد، مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است و امروز کانون های مساجد در جنگ شناختی دشمن وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

وی افزود: دشمن در جنگ شناختی با ابزار رسانه و دروغ پردازی و شبه افکنی به دنبال اثرگذاری بر اذهان و افکار نوجوانان و جوانان است تا از این طریق اعتقادات و باورهای دینی این نسل ها را تضعیف و بین آنها و دین جدایی بیندازد.

نیک نفس تصریح کرد: یکی از برنامه های این ستاد، برگزاری دوره های توانمندسازی با رویکرد پاسخ گویی به شبهات است تا کانون های فرهنگی هنری بتوانند با جهاد تبیین پاسخگوی شبهات باشند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان برای پویایی کانون های فرهنگی هنری دست نیاز به سوی مسئولان دراز می کنیم، ابراز کرد: از آنجایی که ۹۰ درصد کانون های فرهنگی هنری در روستاها قرار دارند انتظار داریم دهیاران در اجرای برنامه های فرهنگی کانون های مساجد با ما همکاری کنند.

وی از ایده های خلاقانه کانون های مساجد استقبال می کنیم، اظهار کرد: برخی از کانون های با اجرای طرح و ایده های خلاقانه توانسته اند به رسالت خود در حوزه فعالیت های فرهنگی و هنری در بستر مساجد جامه عمل بپوشانند.

نیک نفس ادامه داد: این کانون های فرهنگی هنری می توانند ایده های خلاقانه خود را به اشتراک بگذارند و سایر کانون ها می توانند از تجربیات این کانون های خلاق در پیشبرد فعالیت های فرهنگی و هنری خود بهره ببرند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان با اشاره به توسعه فعالیت های قرآنی در شهرستان منوجان، عنوان کرد: به دنبال برگزاری دوره آموزشی نوین قرآن کریم بشری ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان هستیم تا گامی در جهت توانمندسازی مربیان و فعالان قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان برداریم.

وی یادآور شد: تبدیل هر مسجد به یک پایگاه قرآنی از مطالبات مقام معظم رهبری از ما مسجدی هاست که در همین راستا ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در حال اجرای طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی است.

نیک نفس گفت: در طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی، کرسی های تلاوت مجلسی قرآن کریم به صورت هفتگی به میزبانی کانون های فرهنگی هنری در مساجد برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ در پایان این نشست احکام رابطین فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان منوجان به آنها اعطا شد و مراحل ثبت اولیه درخواست تاسیس کانون فرهنگی هنری و تغییر مدیر آموزش داده شد.

کد خبر 1745013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha