۲ هزار و ۲۰۰ مسجد در مازندران امام جماعت ندارد

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: بیش از ۴ هزار مسجد در مازندران داریم فقط هزار و ۸۰۰ مورد از این تعداد امام جماعت دارند، بازگشایی و اقامه نماز جماعت در این مساجد فاقد روحانی هزار مشکل و دردسر دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه درمازندران در نشست با داود منظور، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه این استان در طول سال حداقل شش برابر جمعیت بومی، میزبان مسافر و گردشگر است باید برای مازندران نظام بودجه مستقل نوشته شود، اظهار کرد: نظام بودجه مردم بومی استان با نظام بودجه بخش مسافر و گردشگر استان باید از یکدیگر جدا باشند.

وی با بیان اینکه توجه دولت سیزدهم به اتمام پروژه های نیمه تمام شایسته تحسین است، افزود: نیمه کاره های استان مازندران بیشمار است.

حجت الاسلام محمدی لائینی به پروژه کمربندی یا کنارگذر شمالی ساری چند پل و زیرگذر نیاز دارد، گفت: انتقال میدان بار ساری در دولت سیزدهم نیز ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی خواستار ایجاد پل هوایی سه راه جویبار ساری با هدف حذف معضل ترافیک کمربندی شد و ادامه داد: پسماند مازندران معضل است باید رسیدگی شود.

حجت الاسلام محمدی لائینی به نساجی مازندران و اهمیت توسعه این صنعت اشاره کرد و گفت: باید مواد اولیه نساجی در استان کشت شود.

وی با بیان اینکه در مدیریت و مهار آب دارای چالش هستیم که باید آبندان ها لایروبی و سدها تکمیل شود، افزود: وابستگی استان های کشاورزی در شمال به نهاده ها زیبنده نیست باید در این استان تامین شود.

حجت الاسلام محمدی لائینی به جاده نیمه تمام ساری تاکام اشاره کرد و خواستار اتمام این پروژه با هدف رشد و توسعه مرکز استان شد.

وی عنوان کرد: از طریق مولدسازی هم خیلی خوب می‌توانید کار کنید، سی پلاژ داریم هر کدام ده‌ها هکتار زمین دارند که رها شده است، سوال اینجاست که خودشان در جهت تولید چقدر از آن استفاده می‌کنند، اگر مقداری را بفروشید و واگذار کنید شاید دو سه هزار میلیارد تومان به‌دست بیاورید و پروژه‌های مازندران را تمام کار کنید.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه ما در حوزه مسائل فرهنگی مشکل ما این است که سواحل آزاد شده، تصریح کرد: آزادی ساخت و ساز خوب است اما آزادی فرهنگی به معنایی که ملاک‌ها و هنجارها رعایت نشود درست نیست، توجهی به اینکه چگونه باید از نظر بهره‌برداری با پیوست فرهنگی مناسب مدیریت شود نشده است.

وی ادامه داد: می‌توان سواحل را به افراد دلسوز واگذار کرد و نظارت صورت بگیرد اما در این زمینه قوانینی وجود دارد که دست آدم را می‌بندد، گفته شده اجاره باید یک ساله باشد کسی رغبت نمی‌کند و سواحل رها شده است، خانواده‌های مذهبی و انقلابی ناراحت هستند.

حجت الاسلام محمدی لائینی تاکید کرد: در زمینه فرهنگی قرآن خیلی مظلوم است و از بودجه فرهنگی استفاده می‌کند و سرفصل ندارد در حالی که باید برای خودش اسم خاص داشته باشد، چنانکه حوزه علمیه هم باوجود مشکلات سرفصل و اسم ندارد، باید به این عنوان توجه شود که الحمدالله در سفر بعدی رئیس جمهور شنیدم که مباحثی برای حوزه علمیه دیده شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: بیش از ۴ هزار مسجد داریم فقط هزار و ۸۰۰ مورد آن امام جماعت دارد، خانه های خدا نباید بسته باشد، بازگشایی و اقامه نماز جماعت در اینها هزار مشکل و دردسر دارد.

وی با اشاره به سخنرانی در گردهمایی ائمه جماعات کشور، اظهار کرد: تاکید کردم در مسئله منابع طبیعی که براساس عکس هوایی سال ۱۳۴۶ هر کجا لکه سبز ببینند می‌روند زمین را از دست کشاورزان می‌گیرند در صورتی که فقهای شورای نگهبان مالکیت از سال ۱۳۶۵ به قبل را قبول کردند اما قانون روی همان عکس ایستاده اگر این قانون تغییر کند بیاید ۶۵ را ملاک قرار بدهد کلی از مشکلات حل می‌شود.

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: همچنین آب منطقه ای براساس تصویب آیین نامه سال ۱۳۶۵ بستر رودخانه را تا ۴۰۰ الی ۷۰۰ متر که گاها منزل شخصی دارای سند است را شروع کرده به‌صورت پنهان با کارشناسی سند برای خودشان به نمایندگی آب منطقه ای سند اموالی می‌گیرد نه سند انفالی که الان کشاورزان متوجه شدند آمدند از شرق و غرب چند جلسه داشتیم، این آئین‌نامه حتما باید عوض شود، اگر این دو گره باز شود خوب است، اصلا همین بستری که وجود دارد خوب است بگویند در حریم ساخت و ساز نکنید نه که مالکیت را بگیرند.

وی در پایان اذعان کرد: در اینکه باران‌های تندی داریم و از آبهای شیرینی که به دریا می‌ریزد استفاده نمی‌شود برای مازندران مشکل داریم که ان‌شالله جدی گرفته شود، همه ما رای رفع مشکلات استان منتظر سفر رئیس جمهور هستیم.

کد خبر 1745035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha