رونمایی از کتاب «بخش خاکستری» در شیراز + عکس

از کتاب «بخش خاکستری» خاطرات شهید مدافع سلامت «مریم رحیمی» با حضور خانواده معظم شهید، حجت‌الاسلام‌والمسلمین انجوی‌نژاد دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان فارس و وحید نمازی رییس حوزه هنری فارس رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، در آیینی از کتاب «بخش خاکستری» خاطرات شهید مدافع سلامت «مریم رحیمی» با حضور خانواده معظم شهید، حجت‌الاسلام‌والمسلمین انجوی‌نژاد دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان فارس و وحید نمازی رییس حوزه هنری فارس برگزار شد.

کتاب «بخش خاکستری» سعی دارد تصویری از شهیده‌ای والامقام ارائه کند که نامش در لیست شهدای مدافع سلامت در دوران کرونا درخششی ویژه دارد. ساجده تقی‌زاده در این کتاب، ضمن شنیدن خاطرات نزدیکان شهیده «مریم رحیمی»، تلاش داشته نقش او را در قالب پرستاری فداکار که جان خویش و فرزندش را فدای سلامت جامعه و مردمانش کرد نشان دهد تا نام چنین مدافعانی سرلوحه و الگویی برای بازتعریف رشادت و از خودگذشتی شود؛ همان‌گونه که در دوران دفاع مقدس دیدیم، شنیدیم و خواندیم.

در روزگاری که هول و هراس مواجهه با ویروس کرونا همه را خانه‌نشین کرده بود، مردان و زنانی از جنس نور، شهامت، انسانیت و معرفت جان خود را در دست گرفته و برای سلامتی و نجات هم‌وطنان‌شان با خدای خود معامله کردند. شهدایی مانند شهیده مریم رحیمی پرستار نمونه بخش آی‌سی‌یو بیمارستان شهید رجایی شیراز که در سن ۲۸ سالگی در حالی‌که منتظر تولد اولین فرزندش بود پس از مدت‌ها تلاش و تکاپو برای سلامتی هم‌وطنان خود، آبان ماه ۱۳۹۹ با ابتلا به بیماری کرونا به شهادت رسید.

کد خبر 1745083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha