دانش آموزان کتابخوان، سفیران کتاب در مدارس می شوند

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: دانش آموزان کتابخوان وفعال در این عرصه شناسایی و سفیران کتاب در مدارس می شوند.

«مهدی نم نمات» در گفتگو خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به توسعه کتابخوانی در مدارس اظهارداشت: یکی از ماموریت های مهم فرهنگی نظام آموزشی ترویج فرهنگ های ناب مثل مطالعه است که در قالب برنامه های مختلف اجرایی می شود.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: امسال در تعامل با نهاد کتابخانه های عمومی طرح سفیران کتاب در مدارس به مرحله اجرا می رسد که پوستر آن رونمایی شده و فرآیند اجرایی آن با انتخاب دانش آموزان کتابخوان و فعال در عرصه مطالعه انجام می شود.

وی با اشاره به معرفی کتاب توسط این دانش آموزان، خاطرنشان کرد: دوره های آموزشی برای سفیران کتاب با هدف انجام فعالیت موثر برگزار می شود.

نم نمات، تعامل آموزش و پرورش و نهاد کتابخانه های عمومی برای راه اندازی کتابخانه های مدارس را در این عرصه مهم خواند و اذعان داشت: تعدادی از مدارس شناسایی و با اختصاص کتاب به آن ها کتابخانه آموزشگاهی فعال می شود.

وی ادامه داد: طرح سفیران کتابخوانی فرصتی ایجاد می کند تا دانش آموزان به سمت مطالعه و عضویت در کتابخانه مدرسه و شهر بروند.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان برگزاری مسابقه کتابخوانی، خلاصه گویی و معرفی کتاب و اهدا جایزه از کتب مرتبط با سنین دانش آموزان در راستای فعالیت های فرهنگی مدارس انجام می شود.

کد خبر 1745102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha